خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به جای تنش آفرینی مشکلات مردم را با همدلی و همزبانی برطرف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۸۶۲

یک نماینده مجلس یازدهم گفت: مجلس آینده باید با همدلی و همراهی برای گره گشایی مشکلات مردم تلاش کند و در عین حال به عنوان نماینده مردم مطالبه‌گر باشد، بنا نیست استقلال خودشان را از دست دهند البته این هم به معنای تقابل نیست، زیرا می‌شود با استقلال و تلاش، مشکلات مردم را به شرط آرامش پیگیری کرد و به جای تنش آفرینی با همدلی و همزبانی آنها را برطرف کرد.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته گفت: ضمن تشکر از همکاران و آرزوی موفقیت برای برخی از آنان که به هر دلیل منتخب نشدند باید بگویم مجلس یازدهم به فرمایش رهبری نظام مسائل کشور را شناخت و برای اصلاح آنها حرکت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم یادآور شد: اصلاح قانون بانکداری بعد از ۴ دهه صورت گرفت. قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار در کشور مصوب شد، الان در کشور بحران بیکاری و اشتغال مخصوصاً در متخصصین را داریم که یکی از موضوعات این بود که به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود و از واردات کالاهایی که در داخل قدرت توان ساخت آنها توسط شرکت‌های دانش بنیان وجود داشت، جلوگیری شود.

یوسفی افزود: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و جلوگیری از امضاهای طلایی مصوب شد، که در برخی از اصناف در موردشان مقاومت وجود داشت اما این قانون در سال ۱۴۰۰ مصوب شد و جلوی امضاهای طلایی گرفته شد.

وی با بیان این‌که سعی شد به مناطق کم‌تر توسعه یافته توجه شود و مجلس مصوباتی را در این موارد داشت، اظهار کرد: اصلاح قانون برق به جهت حمایت از مردم، آبرسانی به بیش از ۳۰ هزار نیازمند و قرار دادن ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی با همراهی این دولت اتفاق افتاد. آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی و جاده سازی با اختصاص اعتبار از سوی مجلس و همراهی دولت رخ داد. همچنین قانون جهش تولید مسکن و تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی و بستن مالیات بر صادرات محصولات خام از اقدامات دیگری بود که مجلس یازدهم انجام داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد قانون رتبه‌بندی معلمان و توجه به دغدغه به حق معلمان شریف که سال‌ها وعده داده شده بود، کار خوبی انجام شد و البته یک بخشی از دغدغه معلمان را جبران کرد و باز هم باید توجه شود. قانون خوب مجلس در خصوص توجه به معیشت بازنشستگان و همسان‌سازی ۹۰ درصدی با شاغلان هم‌تراز توسط مجلس یازدهم انجام شد که باید اجرایی شود. قانون اقدام راهبردی در مقابل تحریم‌ها با همراهی دولت مصوب شد. بیمه هنرمندان و قانون مالیات اصلاح شد که البته در شروعش است و باید به جای مالیات گرفتن از اقشار ضعیف و متوسط، حرکت کنیم به سمت گرفتن مالیات از سوداگران. این‌ها نکاتی بود که در این مجلس اتفاق افتاد و باید تلاش بیشتری شود روی هم رفته قوانین خوبی در مجلس قبل مصوب شد. 

یوسفی در خصوص مجلس دوازدهم گفت: بالاخره برای قضاوت زود است آرزوی توفیق برای همکارانمان داریم و باید به توصیه حضرت آقا که باز هم مثل گذشته فرمودند، مسئولان تعامل همکاری و همدلی داشته باشند و از حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی جلوگیری شود و به نوعی تجربه بیشتر مدنظر باشد، چراکه مشکلات اقتصادی مردم را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد: به فرموده حضرت آقا این مردم پیروز انتخابات بودند چراکه با همه مشکلات و ناامیدی‌هایی که دشمن به وجود آورد، آمدند. مجلس آینده باید با همدلی و همراهی برای گره گشایی مشکلات مردم تلاش کند و در عین حال به عنوان نماینده مردم مطالبه‌گر باشد، بنا نیست استقلال خودشان را از دست دهند البته این هم به معنای تقابل نیست، زیرا می‌شود با استقلال و تلاش، مشکلات مردم را به شرط آرامش پیگیری کرد و به جای تنش آفرینی با همدلی و همزبانی مشکلات مردم را برطرف کرد.

این نماینده گفت: ممکن است اختلاف سلیقه باشد و ممکن است مجلس بخواهد از ابزارهای نظارتی‌اش استفاده کند که اشکالی ندارد بنا نیست دو قوه مانند هم فکر کنند ولی باید آرامش داشته باشند و به دور از حاشیه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز