خبرگزاری کار ایران

افتتاح نمایشگاه اسناد و تصاویر «ایران و ۱۰۰ سال چندجانبه گرایی» در ژنو

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۸۱۹

​نمایشگاه فیزیکی «ایران و ۱۰۰ سال چندجانبه‌گرایی» روز چهارشنبه با سخنرانی مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد و سفیر ایران در ژنو افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با هنرنمایی گروه موسیقی هور از ایران و استقبال قابل توجه حضار از هنر سنتی موسیقی اقوام ایرانی همراه بود، تاتیانا والایاوا، مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد در خصوص اهمیت و جایگاه موسیقی و فرهنگ ایران سخن گفتند.

علی بحرینی، سفیر ایران نیز در سخنرانی افتتاحیه این مراسم گفت: سابقه وزارت امور خارجه در ایران به حدود ۲۰۰ سال می‌رسد که از این مدت، بیش از ۱۰۰ سال آن در تعامل با چندجانبه‌گرایی قبل و بعد از جامعه ملل بوده است. این برنامه و نمایشگاه در واقع بخشی از سابقه از زمان آغاز مذاکرات برای تشکیل جامعه ملل به بعد و دوران سازمان ملل را شامل می‌شود.

وی با توجه به حضور گروه موسیقی هور در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: روح چندجانبه‌گرایی یادآوری نوایی است که دربردارنده عناصری سازنده‌ای از قبیل قدرت هماهنگی، انسجام و تنوع است.

در این نمایشگاه، با همکاری آرشیو سازمان ملل و وزارت امور خارجه اسناد و تصویر به نمایش درآمده‌اند که نشانگر یک سده تلاش ایرانیان برای تحکیم و تقویت چندجانبه‌گرایی است.

در اسناد این نمایشگاه که با استقبال جمع زیادی از دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل متحد افتتاح شد، مجموعه‌ای از ۳۰ عکس و سند تاریخی که بیانگر قدمت حضور و فعالیت ایران در محیط و سازمان‌های چندجانبه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز