خبرگزاری کار ایران

درخواست امیرعبداللهیان برای رسیدگی به وضعیت کودک ایرانی در دانمارک

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۱۳۸

وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت خاص یک کودک ایرانی در دانمارک، از وزیر امور خارجه این کشور خواست با نگاه انسانی به موضوع، نسبت بازگرداندن این کودک به آغوش والدین او تلاش کند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و لارس لوکه راسموسن، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دانمارک در حاشیه پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

این دیدار در محل اقامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به گفتگوهای مشترک در بازه زمانی چند ماه اخیر گفت: شاهد پیشرفت‌هایی در موضوعات مورد علاقه دو کشور در نتیجه این گفت وگوها و مشورتها هستیم و در برخی از موضوعات کنسولی نیز پیشرفت‌هایی داشتیم و آماده‌ایم گفتگوها و همکاریها را در چارچوب منافع مشترک ادامه دهیم. 

وی با برشمردن برخی زمینه‌های همکاری دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، آمادگی ایران برای توسعه این همکاری‌ها را اعلام کرد و امکان تقویت همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور را با درنظرداشت منافع و ظرفیت‌های متقابل، میسر دانست. 

وزیر امور خارجه موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اوکراین و دریای سرخ را تشریح کرد و با حمایت از راهکار سیاسی برای حل بحران اوکراین، ریشه بی‌ثباتی در دریای سرخ را تداوم بحران غزه دانست و خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ علیه غزه و نسل‌کُشی فلسطینیان شد.

امیرعبداللهیان با توجه به‌ موضوعات مختلف مورد اهتمام دو کشور، فعال سازی کمیته مشورتهای سیاسی دو کشور در سطح مدیران ارشد سیاسی وزارتخانه‌های خارجه دو کشور را خواستار شد.

وی تدابیر دولت دانمارک برای جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات اسلامی را اقدامی مهم و در مسیر درست ارزیابی کرد. 

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به وضعیت خاص یک کودک ایرانی در دانمارک، از وزیر امور خارجه دانمارک خواست با نگاه انسانی به موضوع، نسبت بازگرداندن این کودک به آغوش والدین او تلاش کند.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک نیز با اظهار خرسندی از این دیدار، انجام این گفتگوها در چارچوب موضوعات مشترک دوجانبه را ضروری و مفید دانست و از آن استقبال کرد.

وی با اشاره به برخی بحران‌های منطقه‌ای از جمله اوکراین، فلسطین و دریای سرخ، بر تمایل دانمارک برای مشورت‌ها و تبادل نظر با جمهوری اسلامی ایران در این موضوعات تصریح کرد.

وزیر امور خارجه دانمارک بر لزوم تداوم تلاش برای یافتن یک راه حل سیاسی در غزه تاکید کرد و گفت لازمست از وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز