خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

دانمارک از تکرار رفتارهای توهین‌آمیز نسبت به قرآن جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۴۶۷

در پی تکرار اهانت به مقدسات اسلامی در دانمارک، وزیر امور خارجه دانمارک امروز با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک در این تماس با اظهار تأسف از اهانت انجام شده نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: دانمارک هر گونه اقدام برای توهین به قرآن کریم را شدیداً محکوم می‌کند.

وی ادامه داد: اگرچه رکن اصلی قانون اساسی دانمارک، آزادی بیان، مذهب و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز است، اما برخی از آن سو استفاده می‌کنند که ما آن را غیرقابل قبول می‌دانیم.

به گفته وزیر امور خارجه دانمارک، این معدود افراد را نباید نماینده مردم دانمارک دانست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دانمارک در تماس تلفنی و موضع دولت دانمارک را در محکومیت این اقدام قابل توجه خواند و بر ضرورت مجازات عاملان توهین به قرآن تاکید کرد.

وی با تقبیح و محکوم کردن جسارت‌های اخیر به کتاب آسمانی قرآن کریم اظهار داشت: آزادی بیان مقوله‌ای نیست که در چارچوب آن ارزش‌های دینی مورد هدف و تعرض قرار بگیرند. بر این اساس تکرار اینگونه اقدامات سخیف و موهن که یادآور عصر جهالت است و با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌شود.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: اهانت‌های اخیر احساسات پاک مسلمانان و مردم سایر ادیان ابراهیمی را جریحه دار کرده و قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل هم در این راستا قابل توجه است.

به گفته وزیر امور خارجه، با توجه به تکرار پدیده نفرت‌برانگیز جسارت به قرآن کریم و انتقال هشدارها و تذکرات لازم که از مسیر دیپلماتیک منعکس شده، از دولت دانمارک انتظار جدی می‌رود با مسئولیت‌پذیری و اقدامات مؤثر خود از تکرار اینگونه رفتارها جلوگیری کرده و عاملین آن را با اشد مجازات پاسخگو کند. 

طرفین در این تماس بر اهمیت حفظ و تقویت مناسبات موجود فیمابین تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز