خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

نرخ بیکاری به کانال ۷ درصد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۶۲۷

وزیر کار گفت: نرخ بیکاری برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر به کانال ۷ درصد رسیده است و موجب خرسندی بسیار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: ما بحث اشتغال را به چند روش داریم بررسی می‌کنیم، یکی سامانه رصد، دوم میزان بیمه‌های اجباری و اختیاری که از سوی کارفرمایان و خویش فرمایان دارد صورت می‌گیرد و سوم؛ آمار مراکز رسمی مانند مرکز آمار ایران و سایر مراجع رسمی کشور.

وی تصریح کرد: همگی این موارد موید این نکته هستند که ما تک به تک نسبت به کاهش نرخ بیکاری دغدغه داریم؛ یعنی آن ۲ درصدی که عرض کردیم محقق شده است و نرخ بیکاری برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر به کانال ۷ درصد رسیده است و موجب خرسندی بسیار است.

وزیر کار خاطرنشان کرد: البته کارشناسان اگر چنانچه نظری دارند نظر خود را بیان کنند و حتی می‌توانند بیاید با ما صحبت کنند و اگر شبهه‌ای دارند این شبهه را رفع کنند.

وی درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ویژه کالابرگ و آمارهای این طرح، گفت: موضوع کالابرگ در دهه فجر اجرایی و عملیاتی شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم، ظرف ۷ روز گذشته بالغ بر ۶ ومیلیون و ۵۰۰ نفر از این طرح استفاده کردند.

وی ادامه داد: در این طرح اعتباری تقریبا حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان که ۳۶۰۰ میلیارد تومان آن یارانه است و مابغی را مردم خرید کردند، گردش مالی بود که هم بازار رونق گرفت و هم نیازها و مایحتاج عمومی مردم تامین شد.

مرتضوی در رابطه با اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی تصریح کرد: آنهایی که الان بالای ۲۸ سال سابقه کار دارند، حداقل باید ۳۰ سال خدمت کنند و افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۵ عملیاتی می‌شود.

وی افزود: قانون مشمول کسانی می‌شود که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و مشمول افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه دارند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز