خبرگزاری کار ایران

خلجی در گفت‌وگو با ایلنا:

بار کردن هزینه بیش از منابع بر بودجه در تضاد با اصل ۷۵ قانون اساسی است/ نباید شیوه‌های گذشته را تکرار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۵۷۲

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: نباید دوباره شیوه‌های گذشته را که منجر به وضعیت سال‌های گذشته بودجه بوده است که بحث ناترازی بودجه پیش آمده و به عنوان ام‌المسائل گرفتاری‌های بودجه‌ای مطرح شده و بارها از سوی رهبر انقلاب هم مورد تذکر قرار گرفته است را تکرار کنیم.

سپهر خلجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره گلایه رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص اضافه شدن برخی از بارهای مالی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: ما در بودجه یک منابع و یک مصارفی داریم، هر چقدر که شما مصرف یا هزینه برای بودجه در نظر بگیرید بدون این‌که منابعش را تدبیر کنید، این تبدیل به ناترازی بودجه می‌شود. همان اتفاقی که در تمام این سال‌ها افتاده است و آنچه که الان رئیس سازمان برنامه و بودجه واقعا در این مدت دغدغه داشته و مرتب هم به صراحت و روشنی بیان کرده است، همین مسئله است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به این‌که همه باید کمک کنند، اظهار داشت: چه دولت و چه مجلس، ما نباید دوباره شیوه‌های گذشته را که منجر به وضعیت سال‌های گذشته بودجه بوده است که بحث ناترازی بودجه پیش آمده و به عنوان ام‌المسائل گرفتاری‌های بودجه‌ای مطرح شده و بارها از سوی رهبر انقلاب هم مورد تذکر قرار گرفته است را تکرار کنیم و نباید این اتفاق بیفتد. 

وی تاکید کرد: ضمن این‌که بارکردن هزینه بیش از منابع بر بودجه در واقع در تضاد و مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی است که اطلاق دارد، یعنی مطلقا نباید این اتفاق بیفتد. ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و همه کمک کنند بودجه ان‌شاالله در بهترین وضعیت خودش بسته شود.

خلجی در پاسخ به این‌که سخنگوی دولت در نشست خبری خود عنوان کرد، شنیده شده حدود ۳۰۰ همت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اضافه شده است، گفت: بله، یک سر فصل‌هایی در بخش‌های مختلف اضافه کردند که سر جمع این‌ها یک رقم بالایی می‌شود، دولت هم باید بتواند از پس آن برآید؛ مانند یک خانواده است، شما یک درآمدی در ماه دارید هرچه بیش از آن درآمد هزینه کنید، مقروض می‌شوید و این طبیعت اقتصاد است و کاملا مشخص است.

وی یادآور شد: یعنی در زندگی هم هزینه‌هایی که صرف می‌شود، با توجه به درآمد است، بسیاری از کارها را دوست دارید انجام دهید، خیلی از چیزها را می‌خواهید تحقق پیدا کند اما شما به جیب‌تان نگاه می‌کنید این بودجه هم در واقع جیب دولت است، ما باید این را ان‌شاالله تنظیم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز