خبرگزاری کار ایران

خلجی در گفت‌وگو با ایلنا:

آخرین جلسه‌ کمیته حقیقت‌یاب حوادث سال گذشته با رئیس‌جمهور ۴ هفته پیش برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۵۰۱

جایی که اصلاحات نیاز است، باید اصلاح صورت گیرد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی گفت: آخرین جلسه‌ کمیته‌ حقیقت‌یاب اتفاقات تلخ سال گذشته با رئیس‌جمهور حدود ۴ هفته پیش برگزار شد و یک گزارش مفصل درخصوص اقداماتی که انجام داده‌اند، ارائه شد.

سپهر خلجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که پس از حوادث سال گذشته دولت سیزدهم چقدر نسبت به حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی شهروندان اهتمام ورزیده است، گفت: اتفاقاتی که پارسال افتاد، یک توطئه طراحی شده علیه پیشرفت کشور بود؛ سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی هم در کشور رقم خورد و بعد از آن‌که در یک دوره‌ای و در سال ۱۴۰۰ همه شاخص‌ها منفی بود، بسیاری از شاخص‌های اقتصادی شاخص‌های امیدوارکننده‌ای شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: باید دید دولت که از شهریورماه کار را در دست گرفت؛ در چه شرایطی بودیم؟ تقربیا ما تورم ۵۹ درصدی نزدیک به ۶۰ درصد را شاهد بودیم و کرونا روزی ۷۰۰ کشته از ما می‌گرفت و یک فضای بسیار ناامیدی به وجود آورده بود و فکر نمی‌کردیم هیچ موقع بتوانیم از این فضا خلاص شویم. تقریبا هیچ‌کدام از ما نیست که یکی از نزدیکان خودمان را در آن زمان از دست نداده باشیم، دولت در آن شرایط قرار داشت. 

وی با اشاره به این‌که ما نمی‌گویم اسناد می‌گوید، نامه‌های دوستان در دولت قبل هست که اذعان می‌کردند خزانه خالی است و شرایط این‌گونه بود و دولت در این شرایط روی کار آمد، عنوان کرد: ما توانستیم از شهریور ۱۴۰۰ تا تقریبا اواسط ۱۴۰۱ شیب تورم را از ۶۰ درصد به حدود ۴۳ درصد برسانیم. با اقداماتی که دولت انجام داد تقریبا کشتار کرونایی به صفر رسید. ما روزی یک میلیون تزریق واکسن داشتیم کاری که در دنیا کم و بی‌سابقه است. خودمان به ساخت واکسن دست‌یابی پیدا کردیم و توانستیم به عنوان کشوری که در حوزه واکسن تحریم بود به واکسن دسترسی پیدا کنیم و کشته‌های کرونایی را به صفر برسانیم و کسب و کار مردم به راه بیفتد.

خلجی یادآور شد: تمامی کسب و کارها تحت تاثیر قرار گرفته بود، بچه‌ها به مدرسه نمی‌توانستند بروند و دانشگاه‌ها تعطیل شده بود. این کارها بالاخره با یک تلاشی در دولت شکل گرفت ما واکسیناسیون را انجام دادیم و تورم را به حدود ۴۳ درصد رساندیم و فضای کسب و کار شکل گرفت و دانشگاه‌ها و مدارس به حالت عادی بازگشت. در همین فضا ما دچار بحران و اتفاق تلخ سر یک حادثه شدیم، از دست دادن یک شهروند هم برای ما مهم است چه بسا ایشان خانم و جوان باشد، این‌ها بیشتر تأسف‌آور است. در آن ایام آقای رئیس‌جمهور سفر خارجی تشریف داشتند در همان سفر دستور فرمودند وزیر مربوطه رفتند و تسلیت گفتند. ایشان از همان‌جا شرایط را پیگیری کردند چرا که اتفاق تلخ بود.

وی خاطرنشان کرد: آن اتفاقات زمینه‌ای شد برای یک طراحی علیه امنیت کشور و آن قضایای تلخ اتفاق افتاد. بعد از آن همه آسیبی که به کشور زده شد و بعد هم مشاهده کردید این طراحی که صورت گرفت، شرایط اقتصادی را بهم زد، قیمت ارز تحت تاثیر قرار گرفت و ما دچار مشکلاتی در حوزه اقتصادی شدیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در اولین دیداری که ایشان در دانشکده افسری نیروی انتظامی داشتند فرمودند کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفت و همه این‌ها طراحی بود تا این پیشرفت را متوقف کنند و کاملا تحلیل درستی است و تمامی داده‌های ما هم این را تائید می‌کند. اما با همه این اتفاقات تلخ و همه آسیب‌هایی که به کشور وارد شد، چقدر خسارت در این ایام دادیم چقدر شهید دادیم از بچه‌های خودمان . نیروهای مردمی که دلسوز امنیت کشور بودند که آمدند و آسیب دیدند. بعضی افراد در این فضا بی‌گناه کشته شدند. منافقین و بدخواهان کشور فعال شدند و در این فضا اتفاقات تلخی رقم خورد. اما بحمدالله مسئله با حضور مردم در صحنه حل شد. 

وی ادامه داد: تمام تصویرسازی که دشمن سعی داشت انجام دهد، این بود که مردم همراه نظام نیستند اما همان حضور پشت سر هم مردم برعکس آن را نشان داد. سال گذشته ما حضور مردمی بسیار داشتیم در جای جای کشور مناسبت‌های مختلف نشان داد مردم پای صحنه هستند و مردم خودشان مدافع امنیت و تامین‌کننده امنیت کشور هستند و به رغم اتفاقات تلخی که رخ داد ما آن عفو گسترده رهبر انقلاب را از موضع پدرانه داشتیم و بعد هم مشاهده کردید، در امتداد آن عفوی که مقام معظم رهبری فرمودند و اعمال شد آقای رئیس‌جمهور هم یک بسته تکمیلی تهیه و ابلاغ کردند. 

خلجی اظهار داشت: این بسته تکمیلی رئیس‌جمهور در مورد دانشجویان، اساتید و گروه‌های مختلفی بود که بعضا ناخواسته درگیر ماجراها شده بودند زیرا این موضوع با آن‌هایی تعمدی علیه امنیت کشور اقدام کرده‌اند، فرق دارد، برای کسانی بود که ناخواسته درگیر اتفاقات شده بودند. آن بسته یک بسته کاملی بود در آن هنرمندان، دانشجویان و حتی ایرانیان خارج از کشور هم مشمول آن بودند و شرایطی فراهم شد آنان که خارج از کشور هستند اگر ناخواسته وارد جریانی شدند و وابسته به گروهک‌ها نبودند منعی برای ورودشان به کشور ایجاد نشود که ابلاغ شد.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور با همین نگاه کمیته‌ای برای حقیقت‌یابی اتفاقات تلخ تشکیل دادند که آخرین جلسه‌شان با آقای رئیس‌جمهور حدود ۴ هفته پیش بود و یک گزارش مفصل درخصوص اقداماتی که انجام داده‌اند، ارائه دادند. در کنار آن دستیار حقوق شهروندی را ایشان منصوب کردند و که ایشان هم در حوزه‌های مختلف فعال است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: نگاه دولت بسیار مشخص است، نگاه خدمت است، خدمت به چه کسی؟ خدمت به همین مردم، جوانان و جامعه که البته طبیعی است همه چیز ممکن است ایده‌آل ما نباشد، یک اتفاقاتی رخ می‌دهد یک اقداماتی هم انجام می‌شود که ممکن است ایده‌آل ما نباشد اما جایی که امکان است و می‌شود تدبیر کرد، باید تدبیر صورت گیرد و یا جایی که اصلاح نیاز است باید اصلاح صورت گیرد و مشی دولت این است. 

وی بیان کرد: رویکرد دولت خدمت‌گذاری به مردم است و مشاهده می‌کنید آقای رئیس‌جمهور شبانه‌روز دوندگی و تلاش دارند، دوندگی و تلاشی که ایشان دارند و تحقیقا تعطیلاتی ندارند و معتقدم هرچقدر ما تلاش کنیم باز هم کم کرده‌ایم زیرا مردم ما شایسته بیشتر از این‌ها هستند و ان‌شاالله ما بیشتر از این بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز