خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار ایرانی مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی در راستای سرمایه‌گذاری و تمدن‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۰۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی در عرصه دریا، به ما برای رسیدن به اهداف‌مان بسیار کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دومین همایش ملی «تمدن دریایی-مسیر پیشرفت» که صبح امروز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: در سندهای بالادستی کشور بر اهمیت تمدن دریایی تاکید شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در این بیانیه، بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های حوزه دریایی برای پیشرفت کشور گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در این بیانیه بر تمدن اسلامی و بهرمند از ظرفیت‌های دریایی تاکید دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سیاست‌های دریا محور نیز بر اهمیت اقتصاد دریا تاکید شده و تمدن‍سازی مورد نظر است.

امیر دریادار ایرانی گفت: سیاست‌های بالادستی و اهمیت دریا برای پیشرفت، کشور ما را بر آن داشت تا با مشارکت همه فعالان در عرصه دریا این همایش ملی را برگزار کنیم که امسال شاهد برگزاری دومین همایش ملی تمدن دریایی _مسیر پیشرفت هستیم. آنچه مهم است تمدن سازی است؛ زیرا سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در عرصه دریا به ما برای رسیدن به اهداف‌مان بسیار کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: محور‌هایی که در این همایش دنبال می‌کنیم، همه در سیاست‌های ابلاغی آمده که از آن جمله می‌توان به حوزه امنیت دریا، اقتصاد دریا و حوزه‌های علمی اشاره کرد؛ اما موضوع اصلی برای ما اقتصاد دریامحور است که می‌تواند پیشگامی در اقتصاد و پیشرفت کشور را در پی داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در این همایش دو انجمن نقش محوری دارند؛ یکی انجمن جغرافیای کشور و دیگری انجمن ژئوپولتیک است. تفاوت همایش امسال با سال گذشته هم مشارکت بیشتر دانشجویان و البته تعداد و تنوع مقالات ارسالی به همایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز