خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی ارتش در ساخت تجهیزات دریایی سرآمد است/ دشمنان در دریا توان مقابله با ما را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۴۴۷

امیر دریادار کاویانی با بیان اینکه در دریا دارای قدرت، سیاست و فناوری هستیم، گفت: نیروی دریایی انقلاب اسلامی امروز در ساخت تجهیزات دریایی سرآمد و در این عرصه قدرت منطقه است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: دشمنان از تمدن نوین اسلامی وحشت دارند.

دریادار کاویانی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای غزه، گفت: به دو دلیل تغییر در موازنه جغرافیایی و موازنه قدرت رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه جنگ بین ما و رژیم بعثی جنگ بین تمدنی (بین تمدن اسلام و تمدن غرب)، افزود: امام (ره) در سال ۱۹۷۰ میلادی با انقلاب اسلامی معادلات جهانی را بر هم زد و تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کرد. در آن روز نظام سلطه حرفی برای گفتن نداشت و آن‌ها با وقوع انقلاب اسلامی احساس خطر کردند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: از نظر امام راحل، نظام سلطه هم شامل شرق کمونیست و هم غرب جنایتکار است. امام (ره) با تکیه بر ظرفیت جوانان، رژیم پهلوی را نابود کرد و در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاد. نوک پیکان انقلاب اسلامی هم به سوی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است.

امیر کاویانی با بیان اینکه نظام سلطه و متحدانش جمع شدند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند، عنوان کرد: آن‌ها جنگ اقتصادی و تحریم‌ها را علیه ما ایجاد کردند، اما ما این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردیم. جنگ بعدی، جنگ اطلاعاتی بود و نظام سلطه از هر جنایتی علیه انقلاب اسلامی حمایت می‌کرد.

وی ادامه داد: جنایت بزرگ آن‌ها حمایت از رژیم بعثی در جنگ علیه ایران بود و شاهد بودید که صدام چه جنایت‌هایی علیه کشورمان انجام داد و با استفاده از تجهیزاتی که سلطه‌گران در اختیارش گذاشته بودند، می‌خواست کار انقلاب اسلامی را تمام کند؛ اما نیروهای مسلح و مردم ایران در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و رژیم بعثی را شکست دادند.

جانشین فرمانده نداجا افزود: در صحنه دریا نیرو‌های ما مقابل دشمن ایستادگی کردند و سیادت دریایی بزرگی را برای کشورمان رقم زدند. همه دنیا به بعثی‌ها کمک کردند تا ما را شکست دهند؛ اما نتوانستند. با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه قدرت‌های جهانی و حامیان‌شان از رژیم بعثی، جنگ تحمیلی واقعاً یک جنگ جهانی بود؛ اما با ایستادگی و دفاع ما، رژیم بعثی شکست خورد و صدام از دستیابی به اهدافش مأیوس شد.

دریادار کاویانی خاطرنشان کرد: در ماه‌های پایانی جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم تروریست آمریکا مستقیماً با ما وارد جنگ شد و به سکو‌های نفتی کشورمان حمله کرد؛ اما نیروی دریایی سپاه در کنار ارتش، مقابل آن‌ها مقاومت و ایستادگی کردند و صدام و آمریکا به این نتیجه رسیدند که در دریا توان مقابله با ما را ندارند.

وی اظهار داشت:  آمریکایی‌ها در بازپس‌گیری فاو به بعثی‌ها کمک کردند؛ اما دیدیم که سرانجام با فشار نیرو‌های مردمی، ارتش، سپاه و بسیج مجبور به عقب‌نشینی از خاک میهن‌مان شدند و به مرز‌های خودشان بازگشتند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در دریا دارای قدرت، سیاست و فناوری هستیم. امروز ما در فراتر از مرز‌های دریایی، مأموریت‌های بسیاری را انجام می‌دهیم.

امیر کاویانی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی امروز در ساخت تجهیزات دریایی سرآمد و در این عرصه قدرت منطقه است، عنوان کرد: امروز ما به پشتوانه انقلاب اسلامی سرآمد و قدرتمند هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز