خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی درباره ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو:

عدم تامین به موقع ارز در سال گذشته موجب شد دارو گران تر به دست مردم برسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۴۰

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز را آماده کنید تا مشکل حل شود، گفت: متاسفانه سال گذشته با وجود اینکه ارز دارو و تجهیزات پزشکی کامل داده شد اما نه این موضوع به موقع انجام گرفت و نه کیفی بود و این موضوع موجب شد مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به موقع وارد نشود و این محصولات گران تر به دست مردم برسد.

به گزارش ایلنا، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره ارزیابی اثربخشی سیاستگذاری ها و اقدامات عملیاتی دستگاه های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، ضمن تشکر از دکتر قالیباف به دلیل تشکیل این جلسه و محکوم کردن حادثه کرمان، گفت: وزارت بهداشت در حوزه شیرخشک همت به خرج داد و اکنون این حوزه نسبتا شرایط آرامی را طی می کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این حوزه سازمان غذا و دارو تدبیر خوبی انجام داد و اکنون شرایط تحویل شیرخشک به مردم مناسب شده است در سایر کارها نیز باید این روش را به کار ببریم، اگر در سایر کارها نیز برنامه ریزی و تدبیر وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات در حوزه دارو نیز رفع می شود.

وی با بیان اینکه بدهی دانشگاه ها به شرکت های دارویی و شرکت های تجهیزات پزشکی اسفناک است، اضافه کرد: مطالبه دانشگاه ها از بیمه ها به ویژه بیمه تامین اجتماعی عددهای ۷۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم میبد در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما خود تحریمی داریم، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز با آن روبه رو هستیم کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی ما است این در حالی است که تعداد قابل توجهی پروتز لگن و زانو در گمرک وجود دارد و وقتی از سازمان غذا و دارو پیگیری می شود مسئولان این سازمان بیان می کنند این موضوع مربوط به وزارت صمت است. پس از پیگیری از وزارت صمت بانک مرکزی را مسئول می دانند و هرچه تلاش کردم نتوانستم تماسی با بانک مرکزی داشته باشم.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز را آماده کنید تا مشکل حل شود، گفت: متاسفانه سال گذشته با وجود اینکه ارز دارو و تجهیزات پزشکی کامل داده شد اما نه این موضوع به موقع انجام گرفت و نه کیفی بود و این موضوع موجب شد مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به موقع وارد نشود و این محصولات گران تر به دست مردم برسد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم خطاب به دکتر قالیباف، تصریح کرد: شما یک تدبیر با کمک مجلس انجام دادید و یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت پرداخت شد بنابراین اگر اهمال کاری نباشد و تدبیر مناسب صورت گیرد و سوءمدیریت صورت نگیرد می توانیم به مشکلات رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز