خبرگزاری کار ایران

زاکانی:

شهرداری متولی سگ‌های وحشی و بلاصاحب است/ ظرفیت حمل و نقلی شهر تهران تا سال آینده در نقطه بی‌نظیری قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۳۷

شهردار تهران گفت: بحث برقی سازی تاکسی رانی، ون‌ها و موتورسکلت تا سال آینده برای ۱۰ هزار ون، ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور انجام خواهد شد. کنار آن هم، کار اصلی و جدی ورود ۷۹۱ واگن است که از سال آینده وارد می شود و با داخلی سازی آن، ظرفیت دو برابر ظرفیت فعلی واگن ها با ملحقات ۱۱۳ دستگاه و ۲۸۰ واگن خواهیم داشت که به لطف الهی تقریبا در آینده نزدیک مدل حمل و نقلی تهران اساسا رویکرد جدیدی به خود خواهد دید که بی‌سابقه است.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هئیت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع سگ گردانی در شهر گفت: خیلی کار اشتباهی است. بدون مقدمات، قاعده، قانون‌مندی و رعایت شرایط کار نادرستی است. مراجع قانونی هم حتما باید رسیدگی کنند و این فرهنگ را تغییر دهند که اگر کسی هم می‌خواهد این کار را انجام دهد با ضوابط این کار را انجام دهد. شهرداری متولی سگ‌های وحشی و بلاصاحب است.

زاکانی درباره پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: درباره ساختمان‌های ناایمن، ۱۶ هزار ساختمان در دستور کار قرار گرفت در حال حاضر بیش از ۲ هزار تا از آنها پایش شدند، گزارش اولیه آن ارسال شده و ۸ یا ۹ دستگاه برای اولین بار در تاریخ شهر تهران دست به دست هم دادند تا از داخل شهرداری و بیرون آن برای این امر کمک کنند تا این پایش به دقت انجام و در جهت ایمن سازی حرکت شود. برخی از آنها باید نوسازی، برخی باید بازسازی و برخی که عمده آن هستند باید ایمن شوند.

شهردار تهران درباره آخرین وضعیت تامین اتوبوس شهری گفت:‌ تا الان که خدمت شما هستیم از زمانی که دولت خدمتگزار آمده و از زمانی که شورای شهر ششم مستقر و مدیریت شهری انتخاب شد، ۱۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که کمتر از هزار مورد آن‌ها فعال بود. الان که با هم صحبت می‌کنیم بالغ بر ۲۰۵۰ اتوبوس فعال در خط و کلا بیش از ۳ هزار اتوبوس داریم اما ۲۵۰۰ دستگاه از داخل کشور  از ۴ شرکت خریداری کردیم که ۵۰۰ اتوبوس آن برقی و ۲ هزار اتوبوس دیزلی است. کار ۲۱۹۴ اتوبوس را هم برای واردات از خارج از کشور دنبال کردیم که اگر این اتفاق بیفتد که تا سال آینده تکمیل خواهد شد، ظرفیت حمل و نقلی شهر تهران در نقطه بی‌نظیری نسبت به گذشته قرار می‌گیرد و اساسا بسیاری از مشکلات مردم حل می شود.

وی افزود: علاوه بر اتوبوس های برقی، بحث برقی سازی تاکسیرانی، ون‌ها و موتورسکلت هم تا سال آینده برای ۱۰ هزار ون، ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور انجام خواهد شد. کنار آن هم، کار اصلی و جدی ورود ۷۹۱ واگن است که از سال آینده وارد می شود و با داخلی سازی آن، ظرفیت دو برابر ظرفیت فعلی واگن ها با ملحقات ۱۱۳ دستگاه و ۲۸۰ واگن خواهیم داشت که به لطف الهی تقریبا در آینده نزدیک مدل حمل و نقلی تهران اساسا رویکرد جدیدی به خود خواهد دید که بی سابقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز