خبرگزاری کار ایران

باقری در نطق میان دستور:

فسادهای بزرگ موجب افزایش فاصله میان مردم و حاکمیت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۴۲۶

نماینده مردم بناب در مجلس، گفت: مساکن مهر بناب را تعیین تکلیف و تمام کنید، نزدیک ۷۰۰ مسکن مهر در شهرستان بناب هنوز تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش ایلنا، محمد باقری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: تورم و گرانی کمر ۷۰ میلیون ایرانی را خم و شکسته و حقوق بگیران کشوری و لشگری و کارگران را زیر خط فقر قرار داده که لازم است دولت و مجلس انقلابی درخصوص ترمیم حقوق این اقشار اقدام اساسی انجام دهد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان خواسته به حق این قشر مظلوم می‌باشد که دربرنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۳ باید اجرایی شود، ادامه داد: رتبه بندی معلمان به صورت ناقص اجرا شده و لازم است وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه و تامین اعتبار رتبه بندی معلمان و معوقات آن اقدام کنند. اقدام اخیر وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم پرداخت معو قات رتبه بندی در حقوق آذرماه فرهنگیان قابل تامل بوده و این گونه اقدامات ناشی از تصدی گری و یا نفوذ عوامل دشمن در اینگونه سازمان ها می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ماجرای رانت چای دبش ناشی از فقدان حاکمیت قانون و نظارت موثر است، عنوان کرد: من تقریبا نه ماه قبل به مسئولان وقت وزارت جهاد کشاورزی تذکر داده بودم که اینگونه صدور بی رویه مجوز واردات به برخی از شرکت‌های رانت جو صحیح و درست نیست. متاسفانه برخی از مسئولان اجرایی درخصوص تذکرات مسئولانه نمایندگان مردم بدبین و بی توجه هستند درحالی که نقش اساسی مجلس نظارت بر اجرای صحیح قانون است. مردم از ما می‌خواهند در مورد مسائل کلان کشوری حساسیت نشان دهیم بنابراین مسئولان بدانند صدای ما صدای مردم است. اینگونه فسادها موجب افزایش فاصله میان مردم و حاکمیت می‌شود لازم است کسانی که خود را دلسوز نظام می‌دانند به اینگونه مسائل توجه کافی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مازوت سوزی نیروگاه بناب نماد بی فرهنگی، بی عرضه‌گی و بی تدبیری مسئولان قبلی و فعلی می‌باشد، وزیر نیرو و وزیر نفت مسئول اجرای قانون هوای پاک هستند، با پیگیری های مختلف اخیرا شرکت دانش بنیانی اعلام آمادگی برای حل این معضل کرده است که به نظر می‌رسد آنگونه که باید استقبال شود پیگیری نمی‌شود فلذا باید وزیر نفت هرچه سریع تر قانون هوای پاک را اجرا و مازوت سوزی نیروگاه سهند را متوقف کند.

باقری افزود: استخراج گاز راه حل اساسی معضل مازوت سوزی می‌باشد، استخراج گاز کشور قطر با آن کوچکی همانند کشور با عظمتی مانند ایران است. چرا ایران اسلامی نمی‌تواند از حق خود در میادین مشترک استفاده کند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: کنارگذر شرقی بناب را تمام کنید، تعلل و کوتاهی در اجرای کنارگذر شرقی بناب قابل قبول نیست و در سال چندین نفر به علت ترافیک ۷۰ هزار تردد در آن کشته و مجروح می‌شوند. مساکن مهر بناب را تعیین تکلیف و تمام کنید، نزدیک ۷۰۰ مسکن مهر در شهرستان بناب هنوز تعیین تکلیف نشده است. تعیین تکلیف مشکلات شهرک ولیعصر(عج) و حل مشکل فضای سبز و سالن ورزشی و احداث درمانگاه در این شهرک مطالبه ساکنان آن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: برای آخرین بار تذکر می‌دهم آب صنایع بزرگ منطقه خصوصا نیروگاه بناب و کاوه سودا را به پساب فاضلاب برگردانید. مردم از بی‌توجهی و بی‌تدبیری وزارت نیرو ناراحت و ناراضی هستند. مردم شهرستان به آب آشامیدنی نیاز دارند درحالی که بهترین آب شرب برای اینگونه صنایع تخصیص داده می‌شود.

باقری خطاب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: کمبود پزشک و پرستار در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و شهدای بناب موجب نارضایتی مردم می‌شود. پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران، کارمندان وزارت کشور و معلمان عزیز درخواست این اقشار دلسوز جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز