خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور :

بخش بزرگی از زنجیره غذایی کشور در گیلان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۳۶

وزیر کشور و استاندار گیلان در نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران " اکسپوغرفه گیلان، حضور یافته و از تولیدات و دستاوردهای متنوع و متعدد استان دیدن کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد وحیدی وزیر کشور در این بازدید با بیان اینکه اقتصاد گیلان یک اقتصاد کشاورز محور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این‌ استان به دلیل وجود خاکی حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناسب دارای ظرفیت خوبی در تولید انواع محصولات کشاورزی است به گونه‌ای که بخش بزرگی از زنجیره غذایی کشور در گیلان تامین می‌شود.

وزیر کشور گفت: به لحاظ تولید فندق، چای، برنج، زیتون، بادام، کیوی، گل گاوزبان، مرکبات، صید و صیادی گیلان از استان‌های برتر ایران محسوب می‌شود و مسئولان گیلان باید به ارزش افزوده در تولید این محصولات توجه کرده و به زنجیره از مرحله تولید تا بسته بندی و صادرات توجه جدی کنند.

وی با ابراز خرسندی از ارائه محصولات متنوع کشاورزی و دریایی غرفه گیلان در نمایشگاه  اکسپو بیان کرد: تولید این ۹ محصول متنوع سبب کاهش نرخ تورم هم چنین فرصت‌های اشتغال در این استان شده است.

استاندار گیلان: استقبال شایانی از غرفه گیلان شده است

استاندار گیلان نیز در این بازدید با بیان اینکه استانداری گیلان باحضور در نمایشگاه اکسپو و نمایش محصولات و دستاوردهای گیلان، اظهار کرد: فرصت خوبی برای ارائه دستاوردهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری در نمایشگاه فراهم شده است و در روز اول غرفه گیلان  با استقبال مناسبی از سوی سرمایه‌گذاران به ویژه فعالان خارجی روبرو شد.

 اسدالله عباسی با تاکید بر تقویت زنجیره ارزش محصولات تولیدی گیلان، گفت: تقویت زنجیره های تولیدی با ایجاد ارزش افزوده مضاعف می‌تواند اقتصاد و اشتغال پایداری را در سرزمین گیلان رقم بزند.

وی با ابراز خرسندی از تلاش برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی گیلان در پاویون استانداری سخن، افزود: ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و کشاورزی گیلان به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فعالیت‌های این عرصه با ارائه انواع بروشور، کاتالوگ و تیزر توسط متخصصین این حوزه در چهار روز نمایشگاه به سرمایه‌گذاران در حال ارائه است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ شرکت توانمند تولیدی، صادراتی در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور یافته‌اند و ۱۶۰ کشور خارجی نیز جهت توسعه مبادلات تجاری در نمایشگاه حضور دارند،تصریح کرد: ظرفیت ایجاد شده در قالب نمایشگاه برای توسعه مراودات تجاری با صادرات محصولات با کیفیت داخلی یک فرصت طلایی محسوب می‌شود که تولیدکنندگان و تجار ایرانی می‌توانند به نحو مطلوب از آن ها بهره‌مند شوند.

عباسی نقش ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و دریایی در رشد اقتصادی استان و کاهش تورم را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: در غرفه گیلان محصولات متنوع کشاورزی و دریایی با محوریت توجه به زنجیره ارزش افزوده و عرضه به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اهتمام دولت مردمی سیزدهم در جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و دریایی در گیلان گفت: گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه تولید محصولات دامی، طیور، نوغان، برنج، زیتون، بادام، چای و ماهیان خاویاری است که سعی شده از خام فروشی این محصولات جلوگیری شود.

استاندار گیلان افزود: در غرفه گیلان محصولات متنوعی به نمایش گذاشته شده  است و در طی چند روز گذشته ۳۵ سرمایه‌گذار از غرفه گیلان بازدید  و با مذاکرات صورت گرفته به زودی اغلب آنها به گیلان سفر می‌کنند.

عباسی خطوط ترانزیتی کالا در گیلان را در کشور بی نظیر دانست و بیان کرد: راه آهن رشت، کاسپین و آزاد راه قزوین، رشت در سال جاری  به بهره برداری می‌رسد و با تکمیل کریدور شمال به جنوب و بهره‌مندی از خطوط هوایی، می‌توان به افزایش ترانزیت کالا در گیلان کمک شایانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز