خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار همتای اندونزیایی:

عدم توقف جنگ علیه غزه، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۷۴

وزیر امور خارجه تاکید کرد: آمریکا باید به درستی درک کند که عدم توقف جنگ علیه غزه، می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کرده و شرایط در منطقه از کنترل خارج شود.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو، با رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم افزایش تلاش مشترک برای توسعه روابط دوجانبه، بر اهمیت اجرای توافقات میان رؤسای دو کشور تاکید کرد و در همین راستا از همتای خود جهت سفر به تهران دعوت کرد.

وی در ارتباط با مسئله فلسطین گفت: موضوع اول در غزه، پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی است.

به گفته وزیر امور خارجه، آمریکا و رژیم اسرائیل با توجه به ناکامی در تحقق هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه غزه، با تداوم جنگ به دنبال تکمیل بررسی‌ها و طراحی‌های خود برای غزه پساجنگ هستند.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا باید به درستی درک کند که عدم توقف جنگ علیه غزه، می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کرده و شرایط در منطقه از کنترل خارج شود.

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از تداوم مشورت‌های مشترک در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، شرایط در غزه را سخت و نگران کننده توصیف کرد و بر لزوم ادامه تلاش‌ها به منظور پایان دادن به حملات علیه غزه و توقف جنگ تاکید کرد.

وی با اشاره به نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض اظهار داشت: نشست ریاض یک پیام مهم داشت و آن، اینکه کشورهای اسلامی متحد هستند.

وزیر امور خارجه اندونزی با اشاره به نتیجه رأی‌گیری روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل، آن را نشان‌دهنده بزرگ‌تر شدن حمایت جهانی از آتش‌بس دانست.

مرسودی مسئله آتش بس را مهم و اولویت اول در غزه دانست و تصریح کرد: لازم است برای این منظور تلاش‌ها ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز