خبرگزاری کار ایران

صحرایی در جمع خبرنگاران:

بر اساس قول رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است بودجه آموزش و پرورش بر مبنای احکام برنامه هفتم باشد/ در ۴ استان شرکت‌های لبنی شیر به مدارس ارائه نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۵۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در چهار استان، هیچ کدام از شرکت‌های لبنی به مدارس شیر ندادند. من در جلسه ارائه گزارش در دولت، از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا کردم با صنایعی که همکاری نداشتند صحبت کنند و ایشان هم فرمودند که حتما صنایعی که شیر به مدارس ارائه نکردند معرفی شوند. در این تریبون اسامی آن شرکت‌ها را نمی‌برم اما حتما نام آنان را به دلیل عدم ایفای نقش به وزیر کشاورزی ارائه خواهم کرد.

به گزارش ایلنا،‌ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هئیت دولت در جمع خبرنگاران گفت:‌ در مورد هوشمندی مدارس، به دلیل آنکه مدارس نسبت به یکدیگر متفاوت هستند نمی‌توان درصد داد. این سوال ضعیفی است. در برنامه هفتم آمده است تمام مدارس کشور به اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری متصل شوند. از طرف دیگر در حوزه فیبر نوری که هم اکنون در کشور در حال توسعه است، اولویت اتصال به مدارس است که کار آن را شروع کردیم. 

وی در پاسخ به این سوال که در برنامه هفتم ما مصوبات خوبی درباره آموزش و پرورش داشتیم، بودجه آموزش و پرورش نسبت به برنامه هفتم پیش‌بینی شده است، آیا اجرایی می‌شود، گفت: برنامه هفتم توسعه به گواه کارشناسان آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت قوی‌ترین برنامه بعد از انقلاب درباره آموزش و پرورش است. ما در این برنامه قریب به سی حکم داریم که در قالب شش و هفت ماده اختصاصی آمده است. تقویت سند اجرای تحول بنیادین، تحول مدارس دولتی تقویت کیفیت آموزش و همه این موارد در دستور کار قرار گرفته است. لایحه بودجه امسال دو مرحله‌ای است. ما یک تجربه جدیدی را در بودجه نویسی و بودجه ‌ریزی داریم تجربه می‌کنیم. بنابراین باید به جداول مراجعه کنیم. هنوز زود است ولی قول سازمان برنامه و بودجه این است که بر مبنای احکامی که در برنامه هفتم توسعه آمده بودجه آموزش و پرورش را تنظیم کند. 

صحرایی در پاسخ به این سوال با توجه به ادامه فعالت معلمان خرید خدمات و وضعیت نامعلومی که دارند آیا در جهت جذب و ماندگاری آنان در سیستم آموزش و پرورش تدابیری اندیشیده شده است گفت: سال گذشته وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت و رئیس سازمان اداری و استخدامی توافق کردند سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ سال پایان به کارگیری نیروهای خریدخدمات در نظام آموزش و پرورش کشور باشد. با وجود اینکه ردیف استخدامی خوبی تعلق گرفته بود و  تعداد نسبتا توجهی قریب به ۴۰۰۰ نفر از نیروهای خرید خدمات در آزمون استخدامی قبول شدند اما تعدادی از آنان باز هم قبول نشدند اما با توجه به کمبود نیروهای انسانی در سال جدید با کسب اجازه از رئیس جمهور  مجددا از آنان استفاده کردیم . راهی جز آزمون برای تغییر وضعیت وجود ندارد. البته زحمات این عزیزان شایسته تقدیر است و در نظام برنامه ریزی به گونه ای عمل خواهد شد به سنوات خدمت این عزیزان سابقه و تجربه آنان امتیاز داده شود تا در مقابل دیگران تفاوت آنان مشاهده شود. 

صحرایی در پاسخ به این سوال تا پایان سال وزارت آموزش و پرورش تمام مجوزهای کاغذی که برای مدارس غیرانتفاعی و سایر مراکز آموزشی صادر کرده باطل خواهد شد و متقاضیان باید برای دریافت مجوز به درگاه مجوزها رفته، شناسه و بارکد از این طریق دریافت کنند. گزارش آموزش و پرورش در این خصوص چیست گفت: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در این موضوع در تعامل تنگاتنگ با درگاه اصلی مجوزها است پیشرفت ما نسبت به سایر دستگاه‌ها قابل توجه است. وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه کشور مقام نخست ارائه خدمات در پنجره واحد دستگاه دولت را دارد. در این موضوع سازمان‌های تابع که ما باید کارشان را شروع کنند و برخی از آنان باید مجوزها را از طریق دیگری پیگیری کنند. چون مالکیت حاکمیتی دارند و با آن‌ها تعامل می‌کنیم. مطمئن هستیم که مشکل به صورت زیرساخت حل خواهد شد. 

وی درباره این سوال که این عقب ماندگی به چه صورتی پیگیری خواهد شد گفت: به طورطبیعی این عقب ماندگی بیشتر از سایر دستگاه‌ها نیست ما در وضعیت سبز قرار داریم. بخشی از اختلاف نظر در مورد آن قسمتی است که مجوز باید از درگاه باید باشد. عمق بخش در حال تعامل می کنند تا همکاری صورت بگیرد. 

صحرایی درباره توزیع شیر در مدارس گفت: توزیع شیر پس از یک وقفه ده سال آغاز شد و تمام زیرساخت‌های آن متاسفانه از بین رفته بود. امروز در دولت گزارش این ارائه شد. در مجموع بیش از هشت میلیون دانش آموز مقاطع ابتدایی، حدود هفتاد درصد شیر را دریافت می کنند. البته پراکندگی در استان‌ها متفاوت است. دوازده استان پوشش صد در صدی دارند هفت استان تا هفتاد درصد پوشش یافتند، هشت استان فعالیت‌هایشان نهایی خواهد شد و متاسفانه در چهار استان، هیچ کدام از شرکت‌های لبنی به آنان شیر ندادند. من در جلسه ارائه گزارش در دولت، از وزیر محترم جهاد کشاورزی تقاضا کردم با صنایعی که همکاری نداشتند صحبت کنند و ایشان هم فرمودند که حتما صنایعی که شیر به مدارس ارائه نکردند معرفی شوند. اما در این تریبون اسامی آن شرکت‌ها را نمی‌برم اما حتما نام آنان را به دلیل عدم ایفای نقش مهم  به وزیر محترم کشاورزی ارائه خواهم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز