خبرگزاری کار ایران

زارع‌پور:

کار اتصال فیبرنوری در ۱۰۰ شهر ایران به پایان رسیده است/ وزارت ارتباطات ۹۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره هوشمند ارائه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۱۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ مهم‌ترین پروژه ما در وزارت ارتباطات پروژه فیبر نوری است و کار با دقت جلو می‌رود. الان که در خدمت شما هستیم، در بیش از یکصد شهر کار اتصال فیبر نوری تمام شده و بیش از چهار میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفتند. تا آخر این ماه به پنج میلیون خانوار خواهیم رسید و تا پایان سال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به هشت میلیون خانوار تحت پوشش می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دسترسی به اینترنت ۵۶۰۰ روستای جدید حل شده است، شاید بتوان گفت این آمار معادل چهار سال پیش از آن است. ان‌شاالله تا پایان سال روستاهای تا ۲۰ خانوار در کشور را به شبکه متصل خواهیم کرد. اتفاق بسیار بزرگی است که منجر به آبادانی روستاها و انگیزه برای مهاجرت معکوس و رشد روستاها می‌شود. 

وی درباره فیبرنوری و توسعه کسب و کارها گفت: مهم‌ترین پروژه ما در وزارت ارتباطات پروژه فیبرنوری است و کار با دقت جلو می‌رود. الان که در خدمت شما هستیم، در بیش از یکصد شهر کار اتصال فیبر نوری تمام شده و بیش از چهار میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفتند. تا آخر این ماه به پنج میلیون خواهیم رسید و تا پایان سال طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به هشت میلیون خانوار تحت پوشش خواهیم رسید. سرعتی که می‌توانیم با این فناوری به مردم عزیز ارائه کنیم، چندصد مگابیت در ثانیه است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد:‌ در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان البرز بنده افتخار این را داشتم که این طرح را در شهرستان چهارباغ افتتاح کردیم. در منزل و محل کار هم سرعتی که تقدیم کردیم سرعت ۹۰۰ تا ۹۵۰ مگابیت در ثانیه بود و در تلاش هستیم چنین امکانی را برای مردم عزیزمان در سایر شهرها فراهم کنیم. 

وی افزود: هفته گذشته تست‌های زیرمداری کپسول زیستی در ایران انجام شد، با این حرکت، زیست در فضا بعد از ۱۱ سال در ایران احیا شد. آخرین پرتاب در این زمینه سال ۱۳۹۱ انجام شده بود. این مسیر را پرشتاب ادامه خواهیم داد.

زارع‌پور در پاسخ به این سوال که تا پایان سال تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند مجوز کسب و کار را از درگاه اصلی مجوزها اخذ کنند. گزارشی از صدور پرونده‌های کسب و کار ارائه کنید، گفت:‌ یک تکلیف دیگر این است که کلیه دستگاه‌ها باید همه خدماتشان را از پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه کنند که حدود ۷۰ درصد خدمات از این طریق ارائه می‌شود. البته موعد اصلی آن تا آخر آبان ماه بود که امیدواریم تا آخر سال شاهد ارائه صد در صدی خدمات باشیم. صدور مجوز هم یک بخشی از آن است و وزارت ارتباطات بالای ۹۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره هوشمند ارائه می‌کند و سایر موضوعات باقی مانده طی چند روز باقی مانده دوستان به پایان خواهند رساند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز