خبرگزاری کار ایران

کنعانی در نشست خبری:

حامیان رژیم صهیونیستی اجازه دهند شورای امنیت به وظیفه خود برای برقراری صلح و عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۳۸۵

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: از دولت‌هایی که تاکنون مانع از توقف جنگ شده‌اند انتظار داریم اجازه دهند شورای امنیت به وظیفه خود برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی با اشاره‌ به اوضاع جاری در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و حمایت‌های تمام عیار آمریکا گفت: در همه جای دنیا در مقابل بیمارستان‌ها یک تصویر است بوق زدن ممنوع که برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها مشکلی ایجاد نشود دنیا برای رژیم صهیونیستی یک علامت جدید طراحی کند حمله با گلوله و موشک به بیمارستان‌ها ممنوع. رژیم صهیونیستی با کمال وقاحت بیمارستان‌های غزه را بمباران و موشک باران کرده است و با کمال بی شرمی و در اوج وحشیگری بیمارستان شفا در غزه را در محاصره کامل قرار داده است.

وی خواستار اقدام عملی و بازدارنده جامعه جهانی در مقابل این جنایات شد و افزود: از دولت‌هایی که تاکنون مانع از توقف جنگ شده‌اند انتظار داریم اجازه دهند شورای امنیت به وظیفه خود برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی در خصوص وضعیت اسفبار غزه گفت: وزارت امور خارجه از ابتدا مجموعه اقداماتی را در سطوح ملی، منطقه‌ای، اسلامی، عربی و بین المللی آغاز کرده و همچنان به این تلاش ها ادامه می‌دهد. در سطح ملی اعلام کردیم که اقدام نیروهای مقاومت فلسطین در انجام عملیات ضد صهیونیستی مشروع و در چارچوب حقوق شناخته شده ملت تحت اشغال فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر و آزادی سرزمین آنها بود و این حق مشروع از منظر حقوق بین‌الملل مورد شناسایی و تایید همه مجامع بین‌المللی و دولت‌هاست.

وی افزود: ایران در حوزه‌‌های مختلف از جمله منطقه‌ای بلافاصله تلاش کرد با ادولت‌های موثر در ارتباطاتی که دارند با طرف‌های ذیربط و مجامع بین‌المللی متقاعد و ترغیب کنند اقدامات سریع را برای جلوگیری از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی انجام دهند. سفرهای دوره‌ای رئیس دستگاه دیپلماسی به کشورهای منطقه انجام داد. مکالمات تلفنی رئیس جمهور با تعداد قابل توجهی از سران کشورها و تلاش برای فعال تر کردن سازمان همکاری اسلامی که شاهد برگزاری اجلاس فوق العاده این سازمان در جده بودیم. در حوزه سازمان ملل نامه‌هایی که وزیر خارجه به دبیرکل سازمان ملل نوشت و طرح موضوع در نشست های مختلف در سازمان ملل و درخواست از کشورهای عضو شورای امنیت برای ایفای نقش آنها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز