خبرگزاری کار ایران

در بیانیه وزارت امور خارجه در محکومیت انفجار بیروت عنوان شد:

حادثه تروریستی بیروت بار دیگر چهره خشن رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت

کد خبر : ۱۲۲۴۶۰

ایران ضمن تأکید بر لزوم تداوم محکومیت این اقدام کینه توزانه ازسوی کشور‌ها و سازمانهای بین‌المللی، طرح ارائه شده از سوی رئیس جمهور ایران «جهان علیه خشونت و افراط‌گری» را بستر مناسبی برای مقابله با اینگونه اقدامات ناکارآمد و غیرقانونی می‌داند.

در بیانیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: حادثه تروریستی بیروت بار دیگر چهره خشونت و افراطی‌گری که رژیم صهیونیستی و کوته فکران کج فهم از حامیان بارز آن هستند را به نمایش گذاشت.
به گزارش ایلنا، بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص حادثه انفجار در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منتشر شد.
متن بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه تروریستی در مقابل ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان که توسط عوامل صهیونیستی طراحی و اجرا شد و طی آن شمار زیادی از شهروندان لبنانی و غیر لبنانی از جمله رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به شهادت رسیده و یا مجروح شدند، جنایتی هولناک را رقم زد.
جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی را قویاً محکوم نموده و با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه ابراز همدردی می‌کند.
حادثه تروریستی بیروت بار دیگر چهره خشونت و افراطی‌گری که رژیم صهیونیستی و کوته فکران کج فهم از حامیان بارز آن هستند را به نمایش گذاشت.
این در حالی است که آنان نه شناخت و درک درستی از روحیه دو ملت ایران و لبنان و اراده استوار آن‌ها دارند و نه به این نکته توجه دارند که مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته شده‌اند و اینگونه اقدامات تنها انزوای فزاینده صهیونیست‌ها و گروه‌های افراطی و تروریستی را درمیان ملت‌ها و افکار عمومی سطح منطقه‌ای و بین المللی تشدید کرده است.
با توجه به موضع گیری مقامات و شخصیتهای کشورهای مختلف علیه این اقدام تروریستی بار دیگر ضرورت اقدام فوری و هماهنگ دولت‌ها، سازمانهای بین المللی و نهادهای مدنی برای حرکت منسجم به سوی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری بیش از پیش برجسته می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر لزوم تداوم محکومیت این اقدام کینه توزانه از سوی کشور‌ها و سازمانهای بین المللی، طرح ارائه شده از سوی جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص «جهان علیه خشونت و افراط‌گری» را بستر مناسبی برای مقابله با اینگونه اقدامات ناکارآمد و غیر قانونی می‌داند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تقدیم مراتب تعزیت و تسلیت به ملت سربلند ایران و دولت و ملت مقاوم لبنان و خانواده قربانیان این جنایت غیر انسانی، عزم خود برای پیمودن راه عزت و اقتدار بیش از پیش امت اسلامی و حمایت از ثبات و وحدت ملی لبنان را مورد تأکید قرار می‌دهد و لزوم اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل اینگونه اقدامات را خاطر نشان می‌سازد. همچنین از مسؤولان و دستگاه‌های ذیربط لبنان می‌خواهد با پیگیری جدی خویش نسبت به شناسائی، معرفی و مجازات سریع عاملان این جنایت ضد بشری اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز