خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امروز می‌توان در استان مرکزی کنسرسیوم صنایع دریایی را فعال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۲۹

امیر دریادار ایرانی گفت: امروز می‌توان در استان مرکزی کنسرسیوم صنایع دریایی را فعال کرد؛ این استان به سمت توسعه منابع نفتی و گازی حرکت کرده و نباید به دلیل دور بودن از دریا از این فرصت‌ها دور بماند.

به گزارش ایلنا،  امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در نشست ستاد «معین اقتصاد دریا و صنایع دریامحور»، به ظرفیت‌های بالا و توانمندی‌های استان مرکزی در حوزه‌های مختلف و امکان استفاده از این قابلیت و توانمندی در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: امروز با توانمندتر شدن جوانان، دو حوزه صنعت و علم در کنار هم قرار گرفته و باعث شده ما در حوزه دریا از همه کشورهای مدعی در این حوزه پیشی بگیریم.

امیر دریادار ایرانی با بیان این مطلب که نیروی دریایی از سه فرماندهی در اقیانوس آرام، اطلس و هند برخوردارست و بدون تردید این امر مرزهای اقتصادی کشور را جابه‌جا می‌کند، اظهار کرد: برنامه‌های توسعه‌ای نیروی دریایی براساس این سه فرماندهی دنبال و برنامه‌ریزی می‌شود؛ زیرا در این مناطق حضور باید تداوم داشته باشد. حدود ۴۰ کشور در خفگی ژئوپلتیک بوده و از دسترسی به دریا محرومند، اما در سایر کشورها می‌توان به عنوان ویترینی توانمندی‌های کشور را معرفی کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توسعه سواحل مکران گفت: در زمینه توسعه سواحل مکران شعارهای بسیار داده شده، اما در عمل به ویژه در حوزه صنعت اتفاق خاصی نیفتاده است. ایجاد سازمان توسعه سواحل مکران امری لازم است و نیروی دریایی ارتش برای ایجاد این سازمان به مجلس شورای اسلامی و دولت کمک می‌کند.

وی به سفر ناوگروه ۸۶ و انتخاب ناوشکن «دنا» برای انجام این مأموریت اشاره و تصریح کرد: این مأموریت مهم با پیوند علم و صنعت داخلی و اتکا به علم و تخصص جوانان به وقوع پیوست. دشمن به هیچ‌عنوان متوجه تأمین سوخت، مباحث بهداشتی و درمانی نشد و اقتدار دینی، بین‌المللی، علمی، دفاعی و ... به نمایش گذاشته شد.

امیر دریادار ایرانی در پایان با اشاره به ظرفیت صنایع استان مرکزی گفت: امروز می‌توان در استان مرکزی کنسرسیوم صنایع دریایی را فعال کرد؛ این استان به سمت توسعه منابع نفتی و گازی حرکت کرده و نباید به دلیل دور بودن از دریا از این فرصت‌ها دور بماند؛ همچنین برخی تجهیزات و کشتی‌ها نیازمند بازسازی هستند و صنایع استان مرکزی باید به این حوزه وارد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز