خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۶۹

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر ضروت توجه و حمایت ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی به مقوله دریا، گفت: اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه جامعه دریانوردی، مظلومان سخت‌کوش واقعی هستند، اظهار داشت: امنیت دریا بر عهده نیروی دریایی ارتش گذاشته شده‌است که در این راستا به طور همزمان ۵ ناوگروه رزمی در عمق دریا مشغول انجام ماموریت هستند که اولین ماموریت آن‌ها تامین امنیت کشتیرانی کشور است.

وی ادامه داد: ۳ ناوشکن تمام ایرانی در پهنه‌های اقیانوسی در حال انجام ماموریت هستند که نشان دهنده اقتدار و توانمندی کشور در صنعت دریا و علوم مرتبط با دریا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها در این راستا بر اقیانوس هند خواهند بود.

وی عنوان کرد: باید دارای نگاه ویژه به حوزه دریا باشیم چرا که در شمال و جنوب و حتی غرب دارای مزیت‌های دریایی هستیم و این یک نعمت بزرگ است.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به اینکه جامعه دریایی که بسیار سختکوش است و جانانه تلاش می‌کند، باید یکصدا شود تا شاهد ارتقای وزن دریایی کشور در تمامی حوزه‌ها باشیم، اظهار داشت: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به مقوله دریا در کشور توجه نشده است و از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم بیش از پیش حمایت از دریا را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا به سر می‌برند و اگر بنادر راهبردی در این منطقه ایجاد شود، شاهد خروج سواحل جاسک از محرومیت خواهیم بود، گفت: باید روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه کشور ما دارای کرانه و پسکرانه است و پساپس کرانه به خوبی جایگاه خود را نشان داده است، عنوان کرد: این مزیت‌ها، فرصت‌های طلایی برای کشور بوده که نصیب کمتر کشوری در دنیا شده است.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: امیدوار هستیم دغدغه‌های دریایی کشور را به حداقل برسانیم چرا که اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز