خبرگزاری کار ایران

دهقان در جمع خبرنگاران:

بعد از بررسی برنامه هفتم لایحه برگزاری تجمعات با طرح مجلس ادغام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۷۲

معاون حقوقی مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه برگزاری تجمعات توضیحاتی ارائه کرد.

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای پول‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها وجود دارد، گفت: ما الان در مواردی که دچار مشکل شدیم تقاضا کردیم از مجلس شورای اسلامی مجوز اصل ۱۳۹ قانون اساسی را بگیریم و ورود کنیم و کار شکایت را شروع کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره اقدامات حقوقی شکایت ایران از کره جنوبی برای دیرکرد پرداخت ۶ میلیارد یورو بلوکه شده ایران گفت: این اقدام انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لایحه برگزاری تجمعات گفت: لایحه تجمعات در مجلس است و بعد از پایان بررسی برنامه توسعه هفتم، لایحه‌ای که ما دادیم و طرحی که مجلس ارائه کرد و در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است، ان‌شاالله ادغام می‌شود تا یک متن کاملی بیرون بیاید و در این مجلس به نتیجه برسد. 

دهقان در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات امسال با قانون جدید دولت برگزار خواهد شد یا قانون قدیم گفت: انتخابات قطعا با قانون جدید برگزار خواهد شد، قانون و آئین‌نامه‌های آن تصویب شد و شورای نگهبان هم بر اساس قانون جدید عمل می‌کند. 

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد در داخل و خارج کشور در تعامل با یکدیگر، پیگیر حقوق از دست رفته فلسطینیان مظلوم هستند.

وی با اشاره به سرانجام تامین مالی دادگاه کیفری بین‌المللی، گفت: وقتی از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی پرسیده شد که چرا به شکایت فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی رسیدگی نمی‌کنید، پاسخ داد، نبود بودجه. 

دهقان ادامه داد: دولت‌های اسلامی در کنار  نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد این آمادگی را دارند تا بودجه مورد نیاز دادگاه کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا شکایت فلسطینی‌ها در سه حوزه نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت که چندین سال است در این دادگاه معطل مانده به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز