خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس:

امروز فلسطین مساله اول جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۸۰۷

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «امروز فلسطین مساله اول جهان است»، گفت: روزهایی که در آن به سر می‌بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان به ویژه دنیای اسلام است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اسلامی دبیران و روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران ظهر دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ در سالن جلسات کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، با بیان اینکه «روزهایی که در آن به سر می‌بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان به ویژه دنیای اسلام است» گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که «مساله فسلطین مساله اول جهان اسلام است» و امروز می‌توانیم بگوییم مساله فلسطین مساله اول جهان است.

متن کامل سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اسلامی دبیران و روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضار گرامی، خانم ها و آقایان محترم 

برای من جای بسی افتخار است  که در این موقعیت حساس  و در روزهایی که امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، همفکری و عمل مشترک است شما را ملاقات می کنم. روزهایی که ما در آن به سر می بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان، خصوصا دنیای اسلام است. حضرت امام خمینی زمانی فرمودند مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام است. امروز ما می توانیم بگوییم  مساله فلسطین، مساله اول جهان است. همه جهان اکنون به منطقه ۲۶۰ کیلومتر مربعی نوار غزه نگاه می‌کند و من تردید دارم هیچ کسی در جهان باشد که اخبار و تصاویرِ آنچه این روزها در آن منطقه می‌گذرد را ببیند و بخواند، اما بتواند از کنار آن بی تفاوت بگذرد. چنین چیزی ممکن نیست. انسانیت، در مرحله یک آزمون تاریخی است و متاسفم بگویم که تا این لحظه در این آزمون موفق نبوده است.  

مهمانان محترم 

اتفاقات نوار غزه  صحنه‌هایی بی‌سابقه در تاریخ رقم زده است. مردمانی که در آن سرزمین زندگی می‌کنند، در کنار دیگر برادران و خواهران خود در کرانه باختری و سرزمین های ۱۹۴۸، طی چند سال گذشته رنج هایی بی سابقه را تحمل کرده اند  که حتی در تاریخ ۷۵ ساله اشغال فلسطین نیز بی سابقه است. در این مدت، صهونیست‌ها اقداماتی در سرزمین های اشغالی مرتکب شده اند که شما نظیرِ آن را در تاریخِ جنایت های چنگیز و مغول در شرق یا فاشیست ها و نازی ها در غرب هم نمی توانید پیدا کنید. ما نباید از یاد ببریم که فلسطینیان  قبل از عملیاتِ طوفان الاقصی در چه وضعیتی بودند و این عملیاتِ بزرگ و قهرمانانه واکنش به چه وضعیتی بود. در چند سال گذشته رفتار غیرانسانی و وحشی گری های صهیونیست ها به اوج خود رسیده و حداقل‌های زندگیِ انسانی را برای فلسطینیان غیرممکن کرده بود. 

من از شما و همه امت اسلامی و همه مردم جهان  می خواهم بیانیه آغازِ جنگ از سوی برادرِ قهرمانم ابوخالد محمد ضیف را بخوانید. او در آن بیانیه به خوبی شرح داده است که قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی چه بر سر مردم مظلوم فلسطین آمده است. فلسطینی ها در وضعیتی زندگی می کردند که شرح آن برای هیچ کس قابل باور نیست. چه کسی باور می کند ما در زمانه ای زندگی می کنیم که مسجد الاقصی به عنوان یکی از مقدس ترین مکان های بیش از یک میلیارد مسلمان در حال تخریب است فقط به این دلیل که افرادی با خوی شیطانی از برپا بودن نماز در این مسجد نگرانند و آن را مانع پروژه های اهریمنی خود می داند؟ چه کسی باور می کند  فلسطینی ها در وضعی به سر می برند که زن و مردِ فلسطینی در خیابان به دست شهرک نشین صهیونیست کشته می شود و جنازه اش ساعت‌ها روی زمین می ماند فقط به این دلیل که آن شهرک نشین به او مشکوک شده و رفتارش را نپسندیده است؟ چه کسی باور می کند فلسطینی ها در دو سال گذشته در وضعی زندگی کرده اند که به عنوان مثال، یک روز عصر که به خانه برگشته‌اند دیده‌اند همسایه یهودی آنها خانه‌شان را غصب کرده و وقتی به او اعتراض کرده اند تنها پاسخی که شنیدند این بوده که اگر من این خانه را غصب نکنم یک نفر دیگر این کار را خواهد کرد! فلسطینی‌ها مدت‌هاست مقابل دربِ خانه‌های خود بیش از آنکه مهمان یا مردمِ عادی را ببینند، بولدوزرهایی را دیده‌اند که آمده است تا خانه های آنها را خراب کند و این اتفاق هزاران بار رخ داده است. واقعا آیا قابل تصور است که در میانه قرن بیست و یکم در رژیمی که کشورهای غربی صد درصد از آن حمایت می‌کنند چنین صحنه هایی هر روز رخ بدهد و صدایی از کسی در جهان درنیاید؟

فلسطینی ها در روز ۷ اکتبر  به چنین شرایطی واکنش نشان دادند. در واقع فلسطینی ها آن روز تصمیم گرفتند به جای اینکه هر روز بمیرند، یک بار با عزت و با شرف بمیرند. حمله قهرمانانه ای که آن روز به مواضع صهیونیست‌ها صورت گرفته پاسخی به سال ها ظلم و رنج و وحشی گری بی سابقه بود. اساسا توقع اینکه یک ملت رشید و قهرمان این حجم از ددمنشی را ببیند و در مقابل آن تسلیم شود یا سکوت کند، بی‌معناست. این حقیقتی است که از مردم جهان پنهان شده بود اما اکنون، واقعیت از پرده بیرون افتاده و همگان می‌توانند حقانیت آن را مشاهده کنند.  

برادران و خواهران گرامی ام!

دولت امروز رژیم صهیونیستی مجمعی از دزدان و قاتلان است که هیچ خط قرمز اخلاقی و انسانی را به رسمیت نمی شناسد. اگر این نظر، زمانی باور قلبی ما یا ادعای حامیان مظلومیت فلسطین بود، اکنون، حقیقتی است که همه مردم جهان می توانند ابعاد آن را در تلفن همراه و صفحات تلویزیون خود مشاهده کنند. جهان امروز، باید درک کند که این رژیم یک تهدید برای همه بشریت است از بین بردن آن قبل از آنکه یک مساله سیاسی یا نظامی باشد، یک وظیفه انسانی و الزام اخلاقی است.

امروز همه جهان با یک تهدید بی سابقه مواجه است که باید آن را درک کند و به آن واکنش نشان بدهد. صهیونیست ها این روزها در حال قتل دستجمعی کودکان هستند. تصاویری که این روزها از مظلومیت کودکان فلسطینی منتشر می شود در تاریخ جهان بی سابقه است. این لکه ننگ، از دامن غربی ها و هر دولتِ دیگری در هر کجای جهان که این صحنه ها را ببیند و دم بر نیاورد هرگز پاک نخواهد شد. اسراییل در حال تخریب یک سرزمین بی دفاع با حداکثر خشونت است و همه نیروی خود را به میدان اورده است  تا مرزهای جنایت را به مرتبه ای که تاریخ به یاد نمی آورد، ارتقا بدهد. به حرف های این روزهای مقام های اسراییلی و امریکایی نگاه کنید. رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه تلویزیون می گوید مهم نیست که چه کسی در غزه هزینه می دهد! نتانیاهو به ویدئوی تخریب خانه‌ها نگاه می‌کند و دستور می‌دهد که همینطور یک به یک خانه ها را هدف بگیرند و تخریب کنند. وزیر جنگ رژیم صهیونستی می گوید آنها که در غزه زندگی می کنند اساسا انسان نیستند. نخست وزیر سابق این رژیم هم می گوید گریه مادران فلسطینی را می بیند و از آن لذت می برد. این حرف ها جلوی چشم ما زده می شود و در حد حرف هم باقی نمی ماند. رژیم صهیونیستی در حال بی رحمانه ترین کشتار تاریخ است و غربی ها پس از دهه‌ها ادعای حقوق بشر و آزادی انسان، ایستاده اند و برای آن کف می‌زنند.  

دوستان عزیز

وضع به شکل فعلی ادامه پیدا نخواهد کرد. من به شما اطمینان می دهم که انسانیت نمرده و عزت و شرف همچنان با قدرت وجود دارد. امکان ندارد که خیل مقاومت کنندگان و آزادگان جهان چنین صحنه‌هایی را نگاه کنند و بی تحرک بمانند. این روزها نمی توان درباره هیچ چیز با قطعیت صحبت کرد اما من اجازه می خواهم به شما بگویم که یک چیز قطعی است: این وضع ادامه نخواهد یافت وگروه‌های فلسطینی و مردمیِ جهان اسلام و عرب نمی‌توانند اجازه دهند این وضع ادامه پیدا کند.  

برادران و خواهران عزیز

اجازه بدهید به طور روشن درباره تحولات پیش رو به چند نکته اشاره کنم.

نکته اول رژیم صهیونیستی هر قدر از مردم مظلوم غزه شهید کند، نمی‌تواند سرپوشی بگذارد بر شکست تاریخی که در عملیات طوفان الاقصی خورد. ساکنان سرزمین‌های اشغالی فهمیدند که ظلم‌های چندساله‌ای که بر مردم فلسطین روا داشته‌اند چنان اراده و توان مقاومت را افزایش داده است که دیگر امنیتی برای آنها متصور نیست. امروز توهم امنیت برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی به ترس پایدار تبدیل شده است و همه خوب می‌دانند که نبود امنیت به معنی آغاز چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و ما قطعاً شاهد مهاجرت گسترده از سرزمین‌های اشغالی، فرار سرمایه‌ و بروزِ شکاف‌های سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.

شکست این رژیم در طوفان الاقصی به هیچ وجه برای این رژیم ترمیم‌پذیر نخواهد بود و هرقدر جنایت این رژیم بیشتر شود، تنها عمق شکست‌اش را بیشتر و بیشتر می‌کند.  

نکته دوم علاوه بر اطلاعات و شواهد متعدد، حمایت‌های علنی و رسمی ایالات متحده آمریکا مانند کمک‌های تسلیحاتی، مالی و سیاسی جای هیچ شک و شبهه باقی نگذاشته است که رژیم صهیونیستی بدون پشتیبانی این دولت امکان تداوم جنایت‌های خویش را ندارد. بنابراین ما بر این باوریم که مسؤولیت ادامه جنایت‌های غزه بر دوش دولت آمریکا است و باید در قبال آن پاسخگو باشد.  

نکته سوم برای مردان و زنانی که سال‌های طولانی است آرزو دارند در جنگ با رژیم صهیونیستی به شهادت برسند، واکنش نشان ندادن غیرممکن است. این موضوعی نیست که کسی آن را برنامه‌ریزی یا مهندسی کند. همین حالا هم می‌بینید که شعله‌های آتش در نقاط مختلف منطقه در حال زبانه کشیدن است و به زودی ممکن است از کنترل خارج شود.  

چهارمین نکته این است که امت اسلامی اکنون باید به مسئولیت خود عمل کند. جهان همانطور که به غزه نگاه می کند به من و شما هم نگاه می کند.  رژیم صهیونیستی در صورتی که بتواند اهداف شیطانی خود در این جنگ را محقق کند  به هیچ فردی در جهان اسلام رحم نخواهد کرد. قرآن به ما آموخته است که آنها از ما راضی نخواهند شد تا وقتی که به آیین آنها دربیاییم. جهان اسلام به مسئولیت خود عمل کند و مهم ترین آن این است که اولا  با صدای بلند این جنایت را محکوم کند و از این کار خسته نشود، دوم اینکه همه امکانات خود را  برای سیلی زدن به اسراییل و امریکا به کار بگیرد و از همه مهم‌تر اینکه انرژی های مردمیِ آزاد شده علیه صهیونیست ها را که اکنون در حال ایجاد یک سیل بزرگ است  به سمت آن سرزمین مقدس روانه کند. ما از کشورهای اسلامی به صراحت می‌خواهیم در اجابت به مطالبه ملت‌هایشان  پایان پروژه عادی سازی روابط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را برای همیشه اعلام کنند.

و نکته آخر اینکه، ما از همه کشور های عضو سازمان ملل متحد بالاخص کشورهای اسلامی می‌خواهیم، نسبت به نقض کنوانسیون حقوق کودک مصوب ۱۹۸۹ میلادی، توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی برای قتل عام و زخمی کردن کودکان فلسطینی در حملات نظامی، تیراندازی‌ و بمب افکنی، جابجایی اجباری کودکان فلسطینی و خانواده‌هایشان از منازل و روستاهای خود، محرومیت کودکان فلسطینی از حق بهداشت و دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی و امثالهم واکنش جدی نشان داده و نسبت به اجماع جهانی اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز