خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای؛

سفارت ایران در فرانسه جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۸۰۲

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس پیرامون تحولات جاری در فلسطین اشغالی در بیانیه‌ای تاکید کرد: اقدامات مستقلانه گروه‌های مقاومت پاسخی مشروع از سوی یک ملت ستمدیده در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایلنا، سفارت کشورمان در فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در مورد تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در طول حیات چند دهه‌ای خود همواره مردم ستمدیده فلسطین را آشکارا با سیاست‌های آپارتایدی، در معرض قتل و جنایت و قساوت قرار داده و کارنامه شوم این رژیم از ابتدا تاکنون مملو از نقض فاحش حقوق اولیه فلسطینیان، کشتار در سرزمین‌های اشغالی، تعرض به مسلمانان و هتک حرمت اماکن مقدس بوده است.

آنچه امروز در غزه می‌گذرد مصداق بارز کشتار دست جمعی و جنایت علیه بشریت است. رژیم اسرائیل با بی اعتنایی نسبت به ده‌ها قطعنامه سازمان ملل که نقض سازمان یافته حقوق بین‌الملل و تداوم نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط این رژیم را محکوم کرده‌اند، به سیاست‌های نژادپرستانه در سرزمین‌های اشغالی ادامه داده و هیچ ابایی در کشتار مردم بی دفاع بویژه زنان و کودکان ندارد.

اقدام مستقلانه اخیر از سوی گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در دفاع از حقوق خود برگرفته از مقاومت چند دهه‌ای در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی، ادامه شهرک سازی، تداوم سیاست کشتار و محاصره و تجاوزگری بوده و پاسخی مشروع از سوی یک ملت ستمدیده می‌باشد. تصمیمات و اقدامات اخیر فلسطینیان ریشه در اصل تعیین سرنوشت دارد و با تصمیم و ابتکار خودِ آنها صورت پذیرفته است.

انفعال و بی عملی دولت‌های غربی و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در برابر نقض گسترده موازین و قوانین جهانی و انسانی در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را در تداوم جنایات علیه مردم فلسطین گستاخ تر نموده است. تحولات اخیر در فلسطین اشغالی نشانگر آن است که حمایتها از رژیم اسرائیل و سیاست مماشات با این رژیم نه تنها کمکی به صلح و امنیت منطقه ای و بین‌المللی نخواهد کرد، بلکه بالعکس این رژیم را به ادامه اشغال و ارتکاب جنایات بین‌المللی و نقض فاحش حقوق بشر – توام با مظلوم نمایی وقیحانه- ترغیب‌تر می‌سازد.

جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سیاست اصولی خود مبنی بر حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین، همواره در کنار آرمان‌های این ملت ستمدیده ایستاده است. جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری آرامش و صلح پایدار در فلسطین جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی بحران فلسطین از جمله پایان اشغالگری، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی با حضور کلیه فلسطینی‌ها و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف، به سرانجام نخواهد رسید. راه حل پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین، طرحی عادلانه است که بر اساس اصول دموکراتیک و حقوق بین‌المللِ مورد پذیرش کلیه دولت‌ها و ملت‌ها تدوین و ارائه گردیده است.

نهادهای مسئول بین‌المللی بایستی در راستای انجام وظایف قانونی و انسانی خود و با واکنشی قاطع و موثر، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین، این رژیم را از ادامه محاصره و کشتار مردم بی دفاع و تخریب گسترده اماکن مسکونی غزه و قطع سوخت، آب، برق و توقف کمک رسانی‌های بشردوستانه بازدارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز