خبرگزاری کار ایران

رئیسی در دیدار شرکت‌کنندگان در جشنواره رسانه‌ خورشید:

ادعاهای غربی‌ها درباره حقوق زنان صرفا برای استفاده ابزاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۹۴۳

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر در احترام به شخصیت زنان از همان دوران مبارزات مورد توجه رهبران انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای در ایستادگی مقابل رژیم ستم‌شاهی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی داشته و دارند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار شرکت‌کنندگان در «جشنواره رسانه‌ خورشید» ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: اطلاع دارم که در جریان این جشنواره گفتگوهای بسیار خوبی در جهت ارتقای کار رسانه‌های مستقل و آزاد و در راستای معرفت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در کشورهای شرکت کننده صورت گرفته است.

 

رئیس جمهور برگزاری این نشست را زمینه‌ای برای رقم زدن همگرایی، همکاری و همفکری بیشتر بین زنان شرکت کننده در آینده دانست و افزود: تشکیل یک دبیرخانه و برگزاری دوره‌ای این نشست حتما می‌تواند در جهت هم‌افزایی، همفکری و همکاری برای همه کشورها و رسانه‌های مستقل و آزاد مفید و موثر واقع شود.

رئیسی با بیان اینکه انسان‌ها همواره به دنبال بهترین الگو برای خود هستند و بهترین الگو برای ما مسلمانان رسول گرامی اسلامی به عنوان جلوه همه خوبی‌های عالم هستند، اظهار داشت: حضرت محمد مصطفی (ص) نقشی موثر در احیای شخصیت و حقوق زنان داشتند و تکریم و رعایت شأن زنان در زندگی و رفتار ایشان بسیار برجسته و قابل ستایش است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر از همان دوران مبارزات مورد توجه رهبران انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای در ایستادگی مقابل رژیم ستم‌شاهی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی داشته و دارند.

رئیسی با بیان اینکه امروز ادعاهای غربی‌ها درباره حمایت از حقوق زنان، صرفا به منظور استفاده ابزاری از زنان است نه توجه به جایگاه و هویت واقعی زن، خاطرنشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به زن، نه برگرفته از نگاه ابزاری غربی‌ها و نه برگرفته از نگاه کسانی است که معتقدند زنان باید خانه‌نشین باشند. جمهوری اسلامی ایران معتقد به نگاه و الگوی سومی است که باور دارد زنان هم‌دوش مردان می‌توانند منشا آثار مهمی در جامعه‌سازی باشند و هم در خانواده نقش اساسی و محوری ایفا کنند و هم در عرصه مسائل اجتماعی موثر واقع شوند.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز غربی‌ها موضوع دفاع از حقوق زنان را صرفا به عنوان ابزاری برای فشار به کشورهای مستقل مورد استفاده قرار می‌دهند و در حقیقت طرفدار حقوق زنان و حقوق بشر نیستند، چرا که طومار بلندی از نقض حقوق انسان‌ها و زنان در جوامع غربی‌ مشاهده می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و مغرب زمین در جایگاه متهم، گفت: غربی‌ها باید پاسخ دهند که چرا حقوق انسان‌ها و زنان را تضییع می‌کنند؛ غربی‌ها 70 سال است که حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته‌اند و نتیجه حضور 20 ساله آنها در کشوری مثل افغانستان نیز چیزی جز کشتار و ویرانی و باقی ماندن بیش از 35 هزار کودک معلول نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز