خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از تعطیلی یک واحد تولیدی و بازگشت به کار ۳۵ نیرو با کمک دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۳۲۲

رئیس هیات‌مدیره شرکت جنوب اتانول حمایت‌های قوه قضاییه از تولیدکنندگان را کمک‌کننده به تولید کشور دانست و گفت: با حمایت‌های دستگاه قضا از تعطیلی و بیکاری نیرو‌های این واحد تولیدی جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا، تعطیلی واحد‌های تولیدی یکی از مسائلی که اقتصاد کشور در چند سال اخیر با آن مواجه بوده است.  

در همین راستا قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی در تلاش بوده در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به حل مشکلات تولیدکنندگان بپردازد و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری کند.  

شرکت جنوب اتانول یکی از شرکت‌هایی است که در دوران تحول قوه قضاییه مورد حمایت دستگاه قضا قرار گرفته و از تعطیلی آن جلوگیری شده است.  

در همین باره امیرحسین باقری، رئیس هیات‌مدیره شرکت جنوب اتانول، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: این شرکت به‌علت مشکلات زیست‌محیطی با مشکل روبه‌رو شد و تا مرز تعطیل‌شدن پیش رفت، اما به کمک قوه قضاییه توانستیم از تعطیلی آن جلوگیری کنیم.

این فعال اقتصادی در تشریح مشکلات شرکت جنوب اتانول گفت: پس از شروع پاندمی کرونا و نیاز مبرم کشور به الکل،  مسئولان اجرایی استان تقاضای تولید الکل با ظرفیت بالاتر داشتند و همین مساله موجب بالارفتن تولید پسآب کارخانه شد.  

باقری با تاکید بر اینکه امکان بازیافت پسآب در کشور در آن مقطع زمانی وجود نداشت، گفت: با وجود اینکه کارخانه ۲ کیلومتر از زمین‌های مسکونی فاصله دارد، اما مردم منطقه از تولید پسآب کارخانه به قوه قضاییه شکایت کردند و این موضوع باعث جلوگیری از فعالیت شرکت شد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت جنوب اتانول در ادامه افزود: پس از طرح شکایت از سوی مردم، دادگستری استان فارس به‌صورت داوطلبانه مشکل شرکت را در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح کرد و جلسه‌ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان محیط‌زیست، وزارت کار و وزارت صمت تشکیل داد.  

وی با اشاره به اینکه مساله پسآب به‌علت هزینه‌بر بودن بازیافت و نبود فناوری به‌روز در تمامی کارخانه‌های تولیدی الکل دنیا با مشکل مواجه است، گفت: پس از بررسی علت‌های تولید پسآب در ستاد اقتصاد مقاومتی رای به نفع شرکت صادر و از تعطیلی کارخانه جلوگیری شد.  

به گفته باقری، در حال حاضر شرکت جنوب اتانول توانسته به فناوری بازیافت پسآب دست پیدا کند و در آینده نزدیک شرکت از سیستم فناورانه جدید خود استفاده خواهد کرد.  

رئیس هیات‌مدیره شرکت جنوب اتانول تاکید کرد: تا زمان ساخت دستگاه بازیافت پسآب، این شرکت راه‌حل‌هایی را برای بازیافت پسآب در پیش گرفته است.

شرکت جنوب اتانول در حال حاضر با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار لیتر اتانول در روز توانسته برای ۳۵ نفر اشتغالزایی انجام دهد و به گفته این فعال اقتصادی، در صورت وجود سرمایه برای توسعه کارخانه، امکان ۴ برابر شدن تعداد نیرو‌ها نیز وجود دارد.

باقری همچنین به حمایت قوه قضاییه از واحد‌های تولیدی اشاره و تاکید کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران روزانه با مشکلات و معضلات فراوانی روبه‌رو و برای حل مشکلات به حمایت همه جانبه قوه قضاییه نیازمند هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز