خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس:

رمز پیروزی دفاع مقدس، حضور مردم و فرماندهی امام راحل بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۶۳۰

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو رکن مهم حضور و اراده مردم و بسیجیان قهرمان، فرماندهی امام راحل و امکان حرکت مبتنی بر سنت‌های الهی رمز پیروزی در دفاع مقدس بود.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم رژه اقتدار ملی در بندرعباس افزود: سنت الهی مختص دوران جنگ تحمیلی نیست بلکه همیشه ثابت است.

وی گفت: ما باید بر این مدار حرکت کنیم خواه جنگ ما سخت، نرم، ترکیبی و یا شناختی با آمریکا و رژیم صهیونستی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، بویژه شهدای نبرد ناوچه پیکان با نظام استکباری آمریکا افزود: پیروزی دردوران دفاع مقدس از معجزات انقلاب اسلامی بود، زیرا در آغاز جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب، بعلت نبود آمادگی و انسجام لازم در انقلاب عظیم، و دشمنی همه جانبه و در راس آن‌ها امریکا و شوروی، تنها نقطه اتفاق نظر این دو ابر قدرت در آن مقطع مبارزه با انقلاب اسلامی و تجاوز و نابودی انقلاب اسلامی بود.

محمد باقر قالیباف افزود: پیروزی در دفاع مقدس شبیه یک معجزه بود و کسی فکر نمیکرد که ما در جنگ تحمیلی به این پیروزی و موفقیت دست یابیم.

وی گفت: رمز موفقیت ما برای نیرو‌های مسلح، جوان و کسانیکه در زمان دفاع مقدس حضور نداشتند، نیازمند یاداوری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند به ما وعده پیروزی داده است و آنچه را که در دفاع مقدس لمس کردیم، بدون تغییر در همه میدان‌ها پیش روی ماست.

قالیباف افزود: در کنار دشمن‌های ظالم خارج از کشور که علیه ما توطئه میکنند، باید به دشمن‌های درونی هم توجه شود.

وی گفت: دشمن‌های درونی ما دست برداشتن از اصول و باور‌ها، تردید و سست شدن اعتقادات و مبانی الهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به تحولی که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است توجه کنیم و نباید در تحول، اصلاحات و اداره امور لحظه‌ای غفلت شود.

محمد باقر قالیباف افزود: باید بصورت مداوم درحال تحول به نفع مردم، خلاقیت و رفع اشکالات باشیم و از هر گونه اختلاف افکنی پرهیز شود، زیرا این‌ها دشمن درونی ماست.

وی گفت: باید از سرگرم شدن به حواشی از سوی وابستگان داخلی که تحت فرمان دشمنان خارجی هستند، دوری کنیم.

بیشتر بخوانید؛ بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رژه اقتدار خلیج فارس در بندرعباس

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت در زمینه دریا پایه نیازمند همراهی و همفکری همه سران قوا و فرماندهان نیرو‌های نظامی است، گفت: در برنامه هفتم به مساله دریا پایه توجه ویژه‌ای می‌شود که یکی از زمینه‌های پیشرفت ایران قوی تمرکز به مساله دریا پایه در زمینه نظامی و اقتصادی است.

قالیباف افزود: از فرصت خلیج فارس و تنگه هرمز باید به نفع احسن استفاده شود و یکی از مسائلی که به پیشرفت ایران اسلامی کمک می‌کند توجه به مساله دریاپایه در بعد‌های نظامی و اقتصادی است.

وی افزود: اثبات کارآمدی دین در همه مسائل جامعه از مهمترین وظایف ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دنبال مسیر تحول و اصلاحات به نفع مردم توجه کنیم.

قالیباف افزود: خوشبختی مردم خود را به تکیه بر توان داخلی، اراده ملی و مردمی می‌دانیم و با کمک به دست بیگانگان تامین نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت رابطه با همه کشور‌های اسلامی اولویت قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز