خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

دشمن در پی تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۵۱۵

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دشمن در پی تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت کشور است و توطئه دارند آقا فرمود در مقابل این توطئه‌‌ها ایستادیم و به فضل خدا هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این‌که سفارش می‌کنم شما و خودم را حریم نگه داریم، گفت: از مباحث توحیدی عشق به خدا است. بالاترین عشق را مؤمنین به خدا دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران عنوان کرد: محبت خدا باید نماد و نمود داشته باشد‌. نمود و نمادش حب به ائمه خداست. شما که اربعین و امام رضا می‌روید در حقیقت می‌خواهید سبک زندگی خدایی را پیدا کنید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در همه عرصه‌‌ها تقوا را رعایت کنید. هفته گذشته مناسبت‌هایی داشتیم که وظیفه دارم آنها را گرامی بدارم. روز شهادت دادستان کل کشور آیت‌الله قدوسی و همچنن شهادت اولین امام جمعه تهران آیت‌الله طالقانی بود. زلزله مراکش و سیل لیبی را تسلیت عرض می‌کنم.

خاتمی عنوان کرد: فردا روز شهادت حضرت علی‌ابن الموسی الرضا است. آقا امام رضا صاحب خانه است. ما بر سفره آقا امام رضا هستیم.

وی ادامه داد: ماه مهر بشارت دهنده بهار دانش است. به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تبریک می‌گویم و امیداست سال سرتاسر موفقیت باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: این ماه مقام معظم رهبری مطالب مهمی فرمودند که این‌ها را شنیده‌ایم. دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از آن دیدارهای کلیدی بود از آن دیدارهایی که ضدانقلاب را سوزانده است. یکی می‌گفت به بعضی لباس‌ بلوچی دادند، یک عده می‌گفتند پول دادند. مثل این شاهی‌ها که به راهپیمایی ‌های مردم می‌گفتند نوار است اما نوار که پا ندارد این همه صدا ندارد.

وی گفت: ۴۴ سال است خمیازه می‌کشید که یکسال دیگر و ۶ ماه دیگر کار تمام است اما دیدید چه شد.

خاتمی افزود: دشمن در پی تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت کشور است و توطئه دارند آقا فرمود در مقابل این توطئه‌‌ها ایستادیم و به فضل خدا هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند. حدود ۴ میلیون جمعیت در رزمایش اربعین شرکت کردند که بی‌نظیر بود ‌و در زیارت عتبات عالیه امام حسین و حضرت عباس اعلام کردند ۲۲ میلیون نفر در این رزمایش بودند. پیاده روی اربعین با تشویق امامان است و کار این و آن نیست.

وی بیان کرد: این پیاده روی هیچ تحلیلی جز عشق ندارد. تنها تحلیل عشق را دارد. پیاده روی نماد همدلی ۲ ملت ایران و عراق بعد از شیطنتی بود که صدام لعنتی کرد. عراقی‌ها در تکریم ایرانی‌ها سنگ تمام گذاشتند.

خاتمی تاکید کرد: پیاده روی اربعین رزمایش مساوات بود. مواکب برای پذیرایی التماس می‌کردند. آنچه در این پیاده روی انجام شد همه مردمی بود و یک ریال دولتی نبود. بیش از ۴ میلیون رفتند و دولت وظیفه دارد کم نذارد که انصافا هم کم نذاشت.

وی اظهار داشت: یکی از مسئولین عراقی که موکب ۳هزار نفری داشت گفت به ما گفتند کمک کنیم که قبول نکردیم. ۴ میلیون زن و مرد رفتند که زنان حجاب چادر داشتند. تاثیر فراوان این پیاده روی را باید از عصبانیت ضد انقلاب دید‌.

خطیب این هفته نماز جمعه گفت: بعضی‌ها گفتند این مانور تبلیغاتی است. اگر یک دولت قدرت داشته باشد، ۲۲ میلیون نفر را در یک مسیر بیاورد، قدرتمند است.

وی افرود: هفته آینده هفته دفاع مقدس است به استقبال دفاع مقدس می‌رویم جنگ تمام شده است اما فرهنگ جهاد و شهادت تمام نشده و خانواده شهدا نور چشم ما هستند .دشمن در پی خاموش کردن ارزش‌های الهی است و شما نخواهید گذاشت که این آتش خاموش شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز