خبرگزاری کار ایران

با دومین پرواز اورژانس هوایی انجام شد؛

انتقال ۳۷ مصدوم و بیمار با ICU هوایی نهاجا از ایلام به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۷۷۹

با دومین پرواز هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به عنوان اورژانس هوایی، مجهز به ICU، ۳۰ مصدوم و ۷ بیمار بدحال از فرودگاه ایلام به پایگاه شهید لشگری منتقل شدند

به گزارش ایلنا، به نقل از ارتش، تعداد ۳۰ نفر مصدوم و ۷ بیمار بدحال امروز (پنجشنبه، ۱۶ شهریورماه) توسط اورژانس هوایی C-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید لشگری منتقل شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری در حاشیه این خدمت‌رسانی به بیماران، گفت: کارکنان پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش به دستور فرمانده نهاجا برای خدمت همه‌جانبه به زوار اربعین حسینی بسیج شده‌اند.

وی افزود: در این راستا، خدمات هواپیماهای ترابری بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش با انتقال زائران و پرواز مستمر و روزانه و تا پایان این همایش عظیم ادامه خواهد داشت.

فرمانده پایگاه شهید لشگری ضمن اشاره به خدمات این یگان به زوار اربعین، بیان کرد: یکی دیگر از جنبه‌های خدمت ما به زوار اربعین استفاده از هواپیماهای ترابری C-۱۳۰ در نقش اورژانس و آمبولانس هوایی است.

وی ادامه داد: در این اورژانس هوایی ظرفیت انتقال و جابجایی ۴۰ بیمار با شرایط عادی وجود دارد. علاوه بر این امسال و برای اولین‌بار یک ICU با ۱۰ تخت نیز در این هواپیما مستقر شده است.

امیر سرتیپ دوم جعفری، با اشاره به بخش ICU هوایی، گفت: ایجاد این بخش درمانی با تلاش جهادگران نیروی هوایی در سازمان جهاد خودکفایی و اداره بهداشت و درمان نهاجا است که با یک کار تیمی منسجم توانستند این مهم را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: شرایط این بخش ویژه که از کادر پزشکی مجرب نیروی هوایی ارتش نیز بهره‌مند بوده به گونه‌ای است که می‌تواند بیماران بدحال را در اسرع وقت و بهترین شرایط درمانی به تهران منتقل کند.

فرمانده پایگاه شهید لشگری با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش همواره در بحران‌ها و شرایط سخت یار و مددکار مردم است، تصریح کرد: این هواپیما با بخش ویژه درمانی و کادر متخصص آمادگی دارد تا در بحران‌ها و شرایط اضطراری به هر نقطه از کشور اعزام شود.

وی افزود: یکی از توانمندی‌های این بخش ویژه درمانی که در هواپیمای ترابری C-۱۳۰ مستقر شده این است که می‌تواند همه خدمات درمانی را به مناطق محروم و مناطق دور افتاده نیز ارائه کند.

امیر سرتیپ دوم جعفری، در پایان با بیان اینکه خودمان را خادم مردم می‌دانیم، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمیاری است و ما در این راه با تمام توانمندی و از صمیم قلب آماده خدمت به مردم عزیز کشورمان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز