خبرگزاری کار ایران

قضات ویژه برای تعیین تکلیف پرونده‌های برداشت غیرمجاز از سفره‌های آب زیرزمینی در استان گلستان تعیین شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۵۲۶

رئیس کل دادگستری گلستان از اختصاص قضات ویژه برای تعیین تکلیف پرونده‌های برداشت‌های غیرمجاز از سفره‌های آب زیرزمینی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ حیدر آسیابی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‎المال گلستان، گفت: در حالی‌که امروز تامین آب آشامیدنی مردم استان گلستان به یکی از چالش‌های جدی تبدیل شده است، هنوز تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز توسط کمیسیون‌های مربوطه در امور آب منطقه‌ای تعیین تکلیف نشده است.

وی اظهار کرد: هر تعداد که نیاز باشد قاضی برای حضور در کمیسیون‌های مربوطه معرفی می‌کنیم تا زودتر پرونده‌های مربوط به چاه‌های غیرمجاز تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری گلستان، بیان کرد: در استان برای تامین آب آشامیدنی مشکل داریم و در این وضعیت حفر چاه برای کشاورزی توجیه منطقی ندارد و با ظرفیت فعلی آبی کشور هم سازگار نیست و امور آب منطقه‌ای استان مکلف است در کوتاه‌ترین زمان، برای پُر کردن چاه‌های غیرمجازی که رای آن در محاکم قطعی شده است، اقدام کند.

وی با اشاره به قاچاق چوب از جنگل‌های استان و لزوم افزایش نظارت‌های در حوزه، عنوان کرد: در حوزه کردکوی مانند کاری که برای زیارت انجام دادیم ایستگاه بازرسی برای پیشگیری از قاچاق چوب مستقر کرده ایم و امیدواریم اثرگذار باشد.

آسیابی افزود: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد با اقدامات خوبی که یک سال گذشته در درباره زیارت انجام شد، ساخت‌وساز جدیدی اتفاق نیفتاده است.

رئیس کل دادگستری گلستان،گفت: این توقف ساخت و ساز‌ها در روستای زیارت زمانی می‌تواند موثر و مفید باشد که ظرفیت گردشگری این روستا بالفعل شود که امیدواریم با کمک دستگاه‌های متولی هر چه زودتر در این بخش گام‌های خوبی برداشته شود.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه، اظهار کرد: وجود ۱۳ هزار چاه غیرمجاز و تجاوز به حریم و بستر گرگانرود، حریم راه‌ها و تصرفات به حوزه منابع طبیعی نشان می‌دهد دستگاه‌های متولی در حوزه وظایف خود، خوب عمل نکرده اند.

محمود اسپانلو، افزود: قانون، به دستگاه‌های متولی در حوره منابع طبیعی، امور آب و امور اراضی برای حفاظت از انفال اختیارات خوبی داده است اما عملکرد این دستگاه‌ها نشان می‌دهد از این اختیارات به خوبی استفاده نکرده اند.

به گفته وی، احداث ۶ شهرک ویلایی در خارج از بافت روستای شموشک، و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای قرن آباد هم از دیگر مصداق‌های عملکرد ضعیف دستگاه‌های متولی در حوزه استفاده از اختیارات قانونی و نظارت است.

دادستان مرکز استان گلستان، گفت: متاسفانه در این دستگاه‌ها برای اجرای اختیارات گسترده‌ای که دارند، طرح‌های پیشگیرانه ندارند و تدوین چنین برنامه‌هایی یک ضرورت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز