خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مشهد؛

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: برای پایداری نظام باید به مفهوم عدالت توجه شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۷۳

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: رسیدگی‌ها در دستگاه قضایی باید براساس عدالت و عادلانه باشد.

به گزارش ایلنا، همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، حجت‎الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی و سایر مسئولان دستگاه قضا در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی با بیان اینکه ذیل یک عدالت، اتقان آرا است، اظهار کرد: اساسی‌ترین موضوعی که باید به آن بپردازیم عدالت است و عدالت یک نوع فهم و درک صحیح است و پایداری یک نظام بر اساس عدالت است و برای پایداری یک نظام باید به مفهوم عدالت توجه شود.

وی با بیان اینکه ماندگاری و پایداری یک انقلاب و عدم انحراف آن از دیدگاه شهید مطهری نیز عدالت است، گفت: نظام هستی و کائنات نیز بر اساس عدالت شکل گرفته است و ما نیز احکامی داریم که سراسر عدالت در آن است.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: در موضوع قدرت نیز در قرآن آیاتی وجود دارد که حتی در برخورد با دشمنان باید اخلاق و عدالت را رعایت کنیم.

وی افزود: اگر از مجازات‌های تکمیلی و تتمیمی استفاده می‌کنیم، پیوست عدالت آن در زمینه‌های اجتماعی و شخصیت متهم توجه شود.

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه رسیدگی‌ها در دستگاه قضایی باید براساس عدالت و عادلانه باشد، تاکید کرد: رسیدگی عادلانه ما باید اطاله دادرسی نداشته باشد، زیرا اطاله دادرسی ناعدالتی است.

وی افزود: رسیدگی عادلانه در نگاه امام علی (ع) نیز وجود دارد اگر رسیدگی ما عادلانه باشد حکم ما نیز بر اساس عدالت خواهد بود؛ مکلف هستیم از روش‌های نوینی در جهت عادلانه کردن رسیدگی استفاده کنیم.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی تصریح کرد: هیات‌های منصفه می‌تواند بخشی از رسیدگی‌های عادلانه باشد، علنی کردن جلسات رسیدگی با استفاده از ابزار‌های نوین نیز مورد تاکید رییس قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام خلیلی تاکید کرد: با این همایش‌ها می‌توانیم شیوه‌های نوین را برای رسیدگی‌های عادلانه پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز