خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

در دولت مردمی پیش‌بینی شد آبرسانی روستایی در صدر کارها قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۷۸

وزیر نیرو گفت: در دولت مردمی پیش‌بینی شد تا آبرسانی روستایی در صدر کارها قرار گیرد اگرچه حدود ۸۲ درصد جمعیت روستایی ما از آب سالم برخوردارند اما از نظر تعداد روستاها با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر محرابیان در نخستین اجلاسیه مردمی‌سازی دولت با اشاره به آمار مصرف آب در جهان گفت: چند آمار را به نقل از بانک جهانی می‌گویم البته بانک جهانی برای ما مرجع نیست ولی چون می‌خواهم متوسط جهانی و منطقه را بگویم، مجبورم به آمار بانک جهانی استناد کنم؛ بر این اساس طبق آخرین گزارش بانک جهانی میزان دسترسی به آب شرب شهری در ایران ۹۹.۸ درصد، در جهان ۸۵.۷ درصد و در منطقه غرب آسیا ۸۳.۲ درصد است.

وزیر نیرو افزود: در خصوص آب روستایی متوسط کشور ما ۸۲ درصد، متوسط جهانی ۵۹ درصد و متوسط غرب آسیا ۶۹ درصد است.

وزیر نیرو ادامه داد: یک شاخص دیگر به اسم سرعت تأمین آب است که در گزارش بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران در صدر جدول قرار دارد که حاکی از اثربخشی طرح‌هایی است که در طول سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: در دولت مردمی پیش‌بینی شد تا آبرسانی روستایی در صدر کارها قرار گیرد اگرچه حدود ۸۲ درصد جمعیت روستایی ما از آب سالم برخوردارند اما از نظر تعداد روستاها با وضعیت مطلوب فاصله داریم لذا یک برنامه ۱۰ هزار روستایی از ابتدای دولت با عنوان جهاد آبرسانی طراحی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز