خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:

رویداد ملی «مشارکت و حضور» برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۱۲

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از برگزاری رویداد ملی «مشارکت و حضور» در روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا،  محمد عباسی در نشست خبری که بعدازظهر سه شنبه در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ملت ایران حضور و مشارکت در عرصه‌های عمومی بوده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه تشکل‌ها به نوعی پشتوانه اجتماعی نظام محسوب می‌شوند، افزود: رویداد ملی مشارکت و حضور به مناسبت روز ملی «تشکل‌ها؛ پشتوانه مردمی و مشارکت‌های اجتماعی» برگزار می‌شود.
عباسی با اشاره به اینکه نمایشگاه تشکل‌های مردمی برگزار شد، ادامه داد: این نمایشگاه نشان‌دهنده شتاب مردمی‌سازی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه حضور ملی یکی از سرفصل‌های مهم تشکل‌ها در سراسر کشور است، تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار تشکل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای، استانی و شهرستانی فعال هستند که 10 هزار تشکل از وزارت کشور مجوز گرفته اند و حدود یک‌هزار تشکل در سطح ملی و کشوری هستند. همچنین ۷۳ سازمان مردم نهاد دارای نظام مشورتی هستند که عمدتا در حوزه سلامت، خیریه‌، حقوق بشر و محیط زیست فعالیت دارند.
معاون وزیر کشور در امور اجتماعی اضافه کرد: ۴۰ تشکل هم با موضوعات بین‌المللی و انجمن‌های دوستی بین ایران و سایر کشورها فعال هستند. 

عباسی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات برای کشور و مردم حائز اهمیت است، عنوان کرد: وزارت کشور تنها طرح‌های مشوق برای مشارکت مردم در انتخابات را دارد و دخالتی در جزئیات رای مردم به افراد و جناح‌ها ندارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت تشکل‌ها در استان‌های مختلف، گفت: تشکل‌های دارای مجوز در موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد حمایت دولت و وزارت کشور خواهند بود، از سوی دیگر مسائل اجتماعی دارای گستره زیادی است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور یادآور شد: به استانداری و فرمانداری‌ها ابلاغ شده است با تشکل‌ها تشریک مساعی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز