خبرگزاری کار ایران

صحرایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ماموریت پژوهشگاه آموزش و پرورش برای تحلیل و برنامه‌ریزی برای مدارس سراسر کشور/ سال آینده آزمون‌های پایان مقطع خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۷۶

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بالا بردن سطح کیفیت تحصیلی دانش آموزان گفت: ان‌شاالله در سال تحصیلی آینده آزمون‌های پایان مقطع خواهیم داشت.

رضا مراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ادعای مسئله افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های اخیر که برخی آن را مطرح می‌کنند، گفت: رسانه‌ها سیاه‌نمایی نکنند، افت تحصیلی معنا دارد، امتحانات نهایی استاندارد‌های جهانی دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همیشه نمره فرد در استاندارد پایین‌تر است‌. یک ورزشکار هنگامی که به اردوی مسابقات ورزشی می‌رود یک وزنه می‌زند، به خود مسابقه می‌رسد یک وزنه دیگر می‌زند. این‌ها طبیعی است و طبیعت کار است. در امتحانات نهایی نمرات واقعی‌تر شده‌اند، یعنی تصویر واقعی از وضعیت علمی کشور داریم.

وی ادامه داد: نکته دوم  تبیین این مسئله است؛ در مورد دانش‌آموزی که در فیزیک ۱۵ گرفته و بعد می‌گوید من معدلم همیشه ۲۰ بوده است باید دقت کنیم نمره ۱۵ از فیزیک یعنی ۷۵ درصد نمره را در آن ۴۰ درصد گرفته است. ما ۷۵ درصد نمره فیزیک را جزو رتبه‌های خوب کنکور می‌دانیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: یا  اگر گفته می‌شود نمره داوطلبان یک عدد خاصی است،  دقت کنید نمره داوطلبان در چه‌عدد خاصی است، نمره کنکورشان در چه عدد است؟ میانگین ملی درس ریاضی، فیزیک و شیمی از ۱۰۰ چقدر است؟ هر ۳ درس زیر ۱۰ از ۱۰۰ است،‌ اما در امتحانات نهایی هر ۳ درس بالای ۱۰ از ۲۰ است و این نشان می‌دهد که برگزاری امتحانات نهایی در مدارس با این استانداردها توانسته است به اصل مطلب  که برابری آموزشی، کاستن از ضریب تاثیر کنکور و سوالات تستی و آمدن سوالات تشریحی و تبیینی است کمک داشته باشد.

وی در خصوص این‌که آیا وزارت آموزش و پرورش در سال جدید برای بالابردن سطح کیفیت تحصیلی برنامه‌ای دارد، گفت: بله، این آمار و سنجشی که به دست آمده است یک مایه بسیار قوی برای برنامه‌ریزی آینده است.

وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: ما در حال تحلیل هستیم، پژوهشگاه آموزش و پرورش ماموریت پیدا  کرده در نقطه به نقطه شهرهای کشور تحلیل کند و برنامه دهد. به طور مثال ببیند دبیرستان (آ) در شهر مشخصی رتبه‌اش چند است و  در هر درسی چه رتبه‌ای  دارد  و برای ارتقای آن چه  برنامه‌ای باید داشت.

وی تاکید کرد: انشاالله سال آینده برنامه‌ریزی کردیم  آزمون‌های پایان مقطع داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز