خبرگزاری کار ایران

حسین زاده در نطق میان دستور:

ناتوازی انرژی کشور نگران کننده است/نگران صف‌های کلیومتری بنزین در سال ۱۴۰۵هستم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۶۸۶

یک نماینده مجلس گفت: امروز ناتوازی انرژی کشور نگران کننده است. نگران صف‌های کلیومتری بنزین در سال ۱۴۰۵هستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین حسین‌زاده،  نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و محکوم کردن اهانت به قرآن کریم و امت مسلمان، گفت: یک قرآن را سوزاندند و امروز هزاران قرآن در سراسر جهان بالا رفت. هر چه بخواهید قرآن را محو کنید، بیشتر شکوفا می‌شود و این معنی «انا له لحافظون» است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه مجلس انقلابی یازدهم در سال آخر خود به سر می‌برد و دولت سیزدهم هم نیمی از عمر چهارساله خود را پشت سر گذاشته است، اضافه کرد: موکلین یکایک ما نمایندگان در حوزه انتخابیه به قضاوت عملکرد مجلس و نمایندگان خود مشغول هستند. آیا به راستی ما و دولتمردان در طی این دوره مسئولیت خود کارگزاران امینی برای این مردم و نظام بوده‌ایم و در برابر وعده‌های خود، رسم امانت رای را به جا آورده‌ایم؟ امید که اینگونه باشد، اما مردم شریف ایران اسلامی حق دارند که با این وضعیت، مخصوصاً وضعیت معیشت، تورم، مسکن که ابداً شایسته آنان نیست، از ما ناراضی باشند؛ لذا همین‌جا به سهم خودم از مردم شریف ایران عذرخواهی می‌کنم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، از رزمندگان سپاه اسلام برای برگزاری این رزمایش و از تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی که در برقراری امنیت کشور در سرما و گرما در مناطق دورافتاده مرزی داخل کشور تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش‌های مجلس در دیپلماسی پارلمانی در حوزه بین‌المللی، اضافه کرد: همچنین تلاش‌های دولت و شخص ریاست جمهوری در جهت ایجاد روابط سازنده بین‌المللی و حضور فعال دیپلماتیک در مناطق مختلف از جمله امریکای لاتین، آفریقا، آسیای مرکزی و منطقه ستودنی و قابل تقدیر است.

حسین‌زاده در ادامه ضمن عرض خداقوت به وزیر اقتصاد، پیشنهادی در باره تغییر واحد پول کشور ارائه کرد و گفت: اگر این پیشنهاد تاثیری در اقتصاد ایران داشت، به احترام مردم نیک‌اندیش گراش که نام و آوازه کارهای خیر این عزیزان در اغلب استان‌های کشور از زهک و زاهدان و زابل در سیستان و بلوچستان گرفته تا بشاگرد در استان هرمزگان، کرمانشاه، کرمان، یزد، تهران و فارس، حتی کارهای خیر عام‌المنفعه در کشورهایی مانند سوریه، عراق و ... پیچیده است، واحد پولی کشور را گراش بگذارند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در ادامه در توضیح این طرح پیشنهادی خود عنوان کرد: اگر یک دلار امروز را به صورت میانگین ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم و دو صفر آن را برداریم، ۵۰۰ تومان یا با واحد جدید ۵۰۰ گراش است. اگر میانگین حقوق را هم ۱۰ میلیون در نظر بگیریم و دو صفر ان را برداریم، ۱۰۰ هزار تومان یا ۱۰۰ هزار گراش می‌شود. فرض کنید شخصی ۱۰۰ میلیون در بانک دارد، ۹۹ میلیون برای دولت و یک میلیون با واحد جدید برای آن شخص باشد که معادل همان ۱۰۰ میلیون تومان است. اتفاقی که اینجا می‌افتد، هم دولت بدهی‌هایش را می‌دهد، هم تورم پایین می‌آید و ارزش پول تقویت می‌شود و هم از چاپ ساعتی ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیارد تومن اسکناس جلوگیری می‌شود.

ناتوازی انرژی کشور نگران کننده است

این عضو کمیسون انرژی مجلس در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به تجربه و تخصص ۲۰ ساله خود در حوزه انرژی، عنوان کرد:  به دور از گرایش‌هالی سیاسی چپ و راست، دلم برای نظام، انقلاب و کشورم می‌سوزد. امروز ناتوازی انرژی کشور نگران کننده است. نگران صف‌های کلیومتری بنزین در سال ۱۴۰۵ هستم.

حسین زاده ادامه داد: اگر با همین روند پیش برویم، پارس جنوبی در سال ۱۴۲۰ به بزرگ‌ترین موزه صنعتی دنیا تبدیل می‌شود. الان تولید گاز در پارس جنوبی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز است. این عدد در سال ۱۴۱۰ به ۵۵۰ و در ۱۴۲۰ به ۲۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد. در حال حاضر چیزی حدود ۲۹ و نیم میلیون کارت سوخت داریم و روزانه حدود ۲۰۰ میلیون لیتر فراورده شارژ می‌کنیم.

وی افزود: قبلا کارت سوخت به استان‌های سیستان و هرمزگان می‌رفت اما الان خود سوخت می‌رود. سالی ۵ و نیم میلیارد قاچاق سوخت داریم و مصرف بنزین کشور از ۸۰ به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. با بررسی جمیع موارد فوق متوجه جدی بودن خطر افت شدید تولید حامل‌های انرژی در کشور خواهیم بود. اینجاست که مدیرانی از جنس قاسم سلیمانی‌ها نیاز داریم. آقای اوجی در دولت یکی از این قاسم سلیمانی‌ها است که در حوزه نفت فعالیت می‌کند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه از تمامی مدیران، مدیرعامل شرکت ملی نفت و پتروشیمی و معاونان آنان کمال تشکر را دارم، اضافه کرد: باید به وضعیت معیشت، مالیات تبدیل وضعیت پرسنل صنعت نفت که در گرمای بالای ۶۰ درجه جنوب و سرمای ۲۰ درجه در سرخس کار می‌کنند، توجه جدی شود.

حسین‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف انرژی کمک بگیریم،  طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را مطرح کرد و گفت: حدود ۲۵ میلیون خودرو در کشور داریم که حدود ۵ میلیون آن فرسوده است. اگر این خودروها را در یک بازه ۱۵ ساله با خودروهای الکتریکی و هیبریدی جایگزین کنیم، این مشکل رفع خواهد شد. صحبت‌های آن هم انجام شده  و حتی در خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا هم این امکان وجود دارد.

وی در پایان با طرح موضوع حکمرانی بر هوش مصنوعی و لزوم کمک گرفتن از آن ، عنوان کرد: باید ستاد و نقشه راه توسعه هوش مصنوعی را تشکیل دهیم و از هوش مصنوعی در صنایع، انرژی، کشاورزی، حتی ارتباطات بین‌المللی استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز