خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه عمان:

افزایش روابط تهران و مسقط به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۵۶۷

وزیر امور خارجه عمان با ابراز امیدواری مبنی بر ملاقات با امیرعبداللهیان در مسقط تاکید کرد: افزایش روابط دو کشور به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بدر بن حمد البوسعیدی در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: گفت‌وگوهای مثمرثمر و سازنده‌ای با امیرعبداللهیان داشتم. شاهد تحول جدی از حیث حضور بخش خصوصی ایران در عمان و شاهد افزایش فعالیت تجاری طرف عمانی در قبال ایران هستیم. درباره امکان دستیابی به توافق تجارت ترجیحی گفت‌وگو کردیم که ان‌شاءالله در آینده محقق شود.

وی ادامه داد: همه متخصصان و اهل فن در حوزه حمل و نقل را دعوت می‌کنیم در این خصوص مشارکت کنند. روابط مردمی رو به گسترش است و این به نفع دو کشور خواهد بود.

وزیر امور خارجه با اشاره به صحبت‌های امیرعبداللهیان اظهار داشت: درباره تحولات منطقه و جهان می‌توان تأکید کنم بر چیزی که امیرعبداللهیان مطرح کرد و آن، نزدیکی عمیق دیدگاه‌های دو کشور در خصوص راهکار سیاسی برای حل چالش‌های جهانی است. 

البوسعیدی با بیان اینکه سیاست عمان همواره مبتنی بر اصل حسن همجواری و این نگاه بوده که چگونه می‌توانیم نقشی مثبت در نزدیکی دیدگاه‌ها بین کشورها و کاهش تنش‌ها ایفا کنیم، تصریح کرد: سیاست ما مبتنی بر حسن اراده قوی برای تقویت صلح و امنیت بوده است. معتقدیم اگر اراده سیاسی قوی وجود داشته باشد، راهکارهای مسالمت‌آمیز برای هر مشکل و سوءتفاهم و اختلافی که ممکن است رخ دهد، وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنها راه گذر از اختلافات، گفت‌وگوی صریح و شفاف با هدف دستیابی به راهکارهای مورد توافق همه طرف‌ها در موضوعات اختلافی است، خاطرنشان کرد: به این روش باور داریم و عمان تلاش‌های زیادی داشته است. معتقدیم این شیوه اصلی‌ترین درست برای تقویت روابط بین کشورها و تقویت صلح و امنیت برای همگان است.

وزیر امور خارجه عمان با ابراز امیدواری مبنی بر ملاقات با امیرعبداللهیان در مسقط بیان کرد: افزایش روابط دو کشور به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز