خبرگزاری کار ایران

بابایی:

در خانواده ایرانی بازنشستگان باید نقش محوری را ایفا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۳۸

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص ارتباط خانواده با بازنشسته باید گفت: رکن خانواده بازنشسته است و بازنشسته به لحاظ کسوت، تجربه و سوابقی که در جامعه و محیط کاری داشته باید طرف مشورت خانواده قرار گیرد، و بازنشستگان باید نقش محوری را ایفا کنند.

به گزارش ایلنا، دومین مراسم گرامیداشت بازنشستگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان امروز شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بازنشستگان سازمان ثبت اسناد برگزار شد.

حسن بابایی در این مراسم اظهار کرد: دومین سال است که مراسم گرامیداشت بازنشستگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می‌شود و این مراسم به صورت همزمان در ۳۱ استان برگزاری شد که امیدواریم هر سال با خروجی بهتری این جلسات برگزار شود.

وی افزود: در خصوص بحث خانواده و بازنشستگی به این نکته باید اشاره کرد که کارکنان اداری دو خانواده دارند و معتقدم که مهمترین خانواده اداره است، زیرا بیشترین حضور کارمند در اداره است بنابراین باید اداره را به یک خانواده خوب تبدیل کنیم، خانواده‌ای که مبتنی بر شاخص‌های رعایت احترام به پیشکسوتان، بزرگان و مدیریت مجموعه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تعصب و تعهدی که به خانواده داریم باید در محیط کاری دوچندان شود بنابراین همین موارد می‌تواند حضور در اداره را لذت بخش کند.

بابایی عنوان کرد: گاهی اوقات کار به گونه‌ای می‌شود که خانواده اصلی کنار می‌روند و کارمند حتی پس از ساعت کاری و در روز‌های تعطیل، کار‌های اداری را پیگیری می‌کند، ولی نباید افراط و تفریط در کار داشته باشیم و خانواده اصلی را فراموش کنیم همه چیز باید در حد تعادل رعایت شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص ارتباط خانواده با بازنشسته گفت: رکن خانواده فرد بازنشسته است و بازنشسته باید به جهت تجربه طرف مشورت خانواده قرار گیرد، در خانواده ایرانی باید فرهنگ ایرانی و سبک زندگی ایرانی حاکم باشد و بازنشستگان باید نقش محوری را ایفا کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بازنشستگان اداره ثبت علاوه بر خانواده خود برای خانواده ثبتی نیز باید طرف مشورت باشند، بنابراین خانواده و بازنشسته یک ارتباط اساسی و اصلی دارند و بازنشسته باید مورد تکریم و احترام ویژه قرار گیرد.

بابایی عنوان کرد: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید نقش بازنشسته را در خانواده‌ها برجسته کنند تا این تفکر در جامعه اصلاح شود و تکریم و کمک بازنشستگان باید از سوی سازمان‌ها آغاز شود تا خانواده‌ها نیز متوجه جایگاه فرد بازنشسته شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امیدواریم بتوانیم کانون بازنشستگان را در سازمان ثبت اسناد فعال کنیم، زیرا در حال حاضر اکثر دستگاه‌ها کانون بازنشستگان دارند و باید کانون‌های استانی و ستادی سازمان ثبت نیز فعال شود تاکنون تحولات خوبی ایجاد شده امیدواریم در حوزه بازنشستگان بتوانیم نسبت به صدور کارت منزلت، استفاده از امکان تفریحی، ورزشی اقداماتی داشته باشیم.

وی افزود: زمانی که سازمان ثبت تکریم بازنشستگان را آغاز کند خانواده ها نیز به مراتب تکریم بیشتری از آنها می‌کند و کار بسیار خوبی که در برنامه هفتم توسعه نهایی شده برون سپاری بحث خدمات ثبتی است و می توانیم طبق این برنامه دوایر ثبتی مثل دفاتر خدمات قضایی را در برنامه هفتم فعال و امتیاز را به بازنشستگان اعطا کنیم تا به صورت شرکت این دفاتر را اداره کنند.

بابایی اظهار کرد: برخی از بازنشستگان به لحاظ شغلی که داشتند پروانه کارشناسی دارند، اما برخی دیگر از بازنشستگان نمی‌توانند کار کارشناسی انجام دهند و با برگزاری دوره آموزشی در آستانه بازنشستگی میتوانند پس از بازنشستگی از مرکز مشاوران قوه قضاییه پروانه بگیرند زیرا دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به کارشناسان ثبتی نیازمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز