خبرگزاری کار ایران

محسن زنگنه:‌

تلاش می‌کنیم قبل از ارسال کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را تمام کنیم/ عدم توجه به منابع یکی از ضعف‌های برنامه هفتم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۵۶۷

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: باتوجه به ایام تابستان و تعطیلاتی که داریم تلاش‌مان این است تا شهریورماه برنامه هفتم توسعه را به شورای نگهبان بفرستیم و تلاش ما این است قبل از ارسال کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی لایحه برنامه هفتم را تمام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن زنگنه در نشست خبری خود درباره بررسی برنامه ۵ ساله هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. برنامه هفتم توسعه ریل‌گذار ۵ سال آینده است و قطعا یک برنامه خوب با پشتوانه قوی آمار قطعا می‌تواند کشور را به توسعه خود و رسیدن گام دوم انقلاب یاری کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: از زمان انتشار لایحه نمایندگان ۵ روز کاری وقت دارند پیشنهادات خود را مطرح کنند و کمیسیون‌های تخصصی ۱۰ روز پیشنهادات را بررسی کند، کمیسیون تلفیق هم ۳ هفته وقت دارد پیشنهادات کمیسیون‌ها را بررسی کند و بعد از آن نمایندگان ۱۰ روز وقت ثبت نظرات خود را دارند.

وی تاکید کرد: البته این زمان‌ها قابل تغییر است و تا ۶ هفته می‌شود بررسی کرد. در برنامه کل کلیات و جزئیات در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود و کل بررسی کمیسیون به صحن می‌آید. حال اگر کل کلیات رد شود، جزئیات هم رد می‌شود که یا دوباره در کمیسیون بررسی می‌شود یا به دولت بازگردانده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: باتوجه به ایام تابستان و تعطیلاتی که داریم تلاش‌مان این است تا شهریورماه به شورای نگهبان بفرستیم و تلاش ما این است قبل از ارسال کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی لایحه هفتم توسعه را تمام کنیم.

وی درباره کلیات برنامه عنوان کرد: در شهریور ماه مقام معظم رهبری ابلاغیه به دولت ارسال کردند که دولت بر طبق آن ۲۴ فصل ذیل ابلاغیه سیاست‌های مقام معظم رهبری تدوین کردند.

زنگه گفت: رشد اقتصادی، تورم و اصلاح نظام بانکی از جمله مواردی است که دولت در برنامه تدوین کرد.

وی افزود: لایحه برنامه هفتم توسعه دارای سند پشتیبان است. مسئله محور است، به کالاهای اساسی و انرژی توجه ویژه کرده‌ است، در پی اصلاح صندوق‌های بازنشستگی است و سعی کرده جداول همراه با شاخص‌های قابل قبول باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: به طور مثال عدم توجه به منابع یکی از ضعف‌های برنامه است.

وی تاکید کرد: ما پذیرای نظرات نخبگان و دلسوزان هستیم. ما در مجلس به دنبال ثبات اقتصادی، کاهش تورم و ایجاد آرامش در همه اقشار جامعه است.

زنگنه درباره زمان رسیدن لایحه توسعه هفتم به صحن گفت: احتمالا اواسط مرداد ماه و نیمه دوم به صحن خواهد رسید. ما امروز بعد از ظهر تا سه‌شنبه جلسه استماع را برگزار خواهیم کرد وزرا به کمیسیون خواهند آمد و از برنامه دفاع خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: از شنبه بحث کلیات را شروع می‌کنیم، رای‌گیری در مورد کلیات انجام خواهد شد، کلیات رأی بیاورد وارد جزئیات می‌شویم اما اگر رأی نیاورد گزارش به صحن داده می‌شود اگر صحن به کلیات رأی داد دوباره به کمیسیون بازگردانده می‌شود ، اگر در صحن رأی نیاورد به دولت باز می‌گردد.

زنگنه گفت: ۲۵ کمیته برای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تشکیل شده است و ممکن است، افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز