خبرگزاری کار ایران

رضایی در نطق میان دستور:

به داد مستضعفین و محرومین برسید!/ مخاطب سخنان دیروز رئیس‌جمهور درخصوص برنامه هفتم خود ایشان و دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۵۵

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت:همه امروز این را می دانیم دشمنی دشمن کم نشده بلکه از حالت کلاسیک به ترکیبی یعنی استفاده از همه ابزارها تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رضائی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: به امام شهدا،شهدای خرداد ۶۱ و شهدای خرداد ۸۸ درود می فرستم.

 نماینده مردم دشتستان در مجلس مطرح کرد:برادران و خواهران؛ کشور امروز درگیر جنگ ترکیبی است همه امروز این را می دانیم دشمنی دشمن کم نشده است؛ بلکه از حالت کلاسیک به ترکیبی یعنی استفاده از همه ابزارها ؛تحریم‌های ظالمانه ،تبلیغات و پروپاگاندای ضدایرانی، اقدامات تروریستی جنگ رسانه‌ای و سایبری آشوب و اغتشاش،حمایت از اپوزیسیون و اغتشاشگران، اخلال در بازار ارز، حمله به زیرساخت ها و مراکز حساس و حیاتی کشور، راه اندازی جنگ های نیابتی با تجهیز تروریست‌ها،اجماع سازی علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا با استفاده از سازمان های بین المللی،ایران هراسی و اسلام هراسی، تشویق نخبگان به مهاجرت ،خروج سرمایه ،عملیات اطلاعاتی ،نفوذ فرهنگی و امنیتی تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هدف نهایی دشمن در حمله ترکیبی؛ مشروعیت زدایی و ایجاد شکاف میان مردم و نظام ،ناامید سازی ملت ایران و فروپاشی اجتماعی و سیاسی کشور و البته اشغال و تجزیه ایران بدون مداخله مستقیم است.

رضائی با بیان اینکه در این شرایط که دشمن امید مردم را هدف گرفته است؛ همه باید هوشیار باشیم ،مطرح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند: "هرکس مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن کار کرده است کرده است چه بداند یا نداند". اولین مخاطب این بیانات ما نمایندگان مجلس هستیم که در سال انتخابات به گونه‌ای سخن نگوییم که موجب ناامیدی و بدبینی مردم شود؛ به خاطر جذب رای هر کاری نکنیم و خلاف مصالح ملت رفتار نکنیم.

وی در ادامه افزود: البته مهمتر از موضع گیری ،عملکرد ما است که در امیدآفرینی موثر است؛ متولی اصلی امیدآفرینی امروز دولت و قوه مجریه است. دولت اگر چه کارهای بزرگی در داخل و خارج  از کشور آغاز کرده است ،از آنجا که بین کار بنیادین و فعل روزمره باید تفاوت قائل شویم؛ آثار بسیاری از اقدامات دولت در زندگی روزمره مردم و سفره مردم خودش را نشان نداده است.

به داد مستضعفین و محرومین برسید!

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی ها،بیان کرد:مردم از گرانی و تورم رنج می‌برند ،بسیاری از کالاها و اجناس روزانه گران و گرانترمی شود؛مرغ ۶۰ تومانی امروز به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است، گوشت ازسال گذشته تا الان ۳ برابر شده؛ لبنیات دو برابر شده است. به داد مردم برسید! به داد مستضعفین و محرومین برسید!

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: دیروز رئیس جمهور انقلابی در همین جایگاه سخنان خوبی را درباره مسئله محوری در برنامه هفتم گفتند؛ اولین مخاطب این مطلب دقیق و درست خود ایشان و دولت ایشان است .دولت چند مسئله محوری کشور را به دست بگیرد و آنها را حل کند.

رضائی در ادامه تاکید کرد:دولت مسئله ساماندهی کارکنان شرکتی و پیمانکاری دستگاه‌ها و ارکان  و کارکنان ارکان مهم ازجمله صنعت نفت را حل کند؛ این مسئله را مدنظر قرار دهد.مسئله بازنشستگان و همسان سازی حقوق بازنشستگان ،صندوق های ورشکسته بازنشستگی را حل کنید. بیکاری را حل کنید. مسئله رتبه بندی معلمان را حل کنید.هر جا معلم را می بینیم از وضعیت نظام رتبه بندی فرهنگیان و اجرای آن گلایه می‌کنند و شاکی ناراضی هستند.

نظام هماهنگ پرداخت را گویا دولت قرار نیست اجرا کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه مسئله تورم و تولید را حل کنید،ادامه داد: بعد از گذشت سه ماه از سال هنوز اقدام و برنامه خاصی از سوی دولت ندیدیم. مسئله آرد و نان را حل کنید؛ این موضوع در شان ملت نیست که در صف های نان قرار بگیرند. مسئله گندمکاران را حل کنید؛ این زیبنده دولت و کشور نیست که می گویند که ظرف ۲۴ ساعت پول کشاورز را می‌دهیم، اما هفته‌هاگذشته است و مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است.کشاورزی کشور حال و روز خوبی ندارد ،به داد کشاورزی برسید! امیدوارم وزیر جدید کاری کند ،حال و روز کشاورزی کشور از جمله خرمای دشتستان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه مسئله خودرو و مسئله نظام بانکی در این کشور را حل کنید، افزود:بانک ها را به خط کنید تا مشکلات مردم را حل کنند و به مردم زور نگویند! نظام هماهنگ پرداخت را کی قرار است دولت اجرا کند، در دستگاه دولتی رفتم و مدیر کل آن دستگاه ۱۲ میلیون حقوق می گرفت، نگهبان دستگاه کناری ۳۰ میلیون حقوق می گرفت، این نابرابری و تبعیض باید حل شود.

رضائی در ادامه مطرح کرد: مسئله مدارس تخریبی را حل کنید؛ در دشتستان بیش از ۵۰۰ کلاس تخریبی وجود دارد؛ مسئله عشایر را حل کنید.عشایر در دشتستان حتی آب هم ندارند به داد آنها برسید. مسئله ورزش را حل کنید، وزارت ورزش رهاست امیدوارم دولت پیام امروز مجلس را درک کند.

از دولت رئیسی بیش از این برای برخورد با مفاسد انتظار داریم

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به برخوردهای قاطع دستگاه قضا،مطرح کرد: از برخوردهای قاطع قضایی و دادگستری استان بوشهر ،در برخورد با مفسدان اقتصادی و مدیران مسئله دار چند شرکت دولتی تشکر می کنم .اما آیا نمی شد جلوی آنها را گرفت؟ در مجلس هم گفته بودیم ،در کمیسیون امنیت ملی به وزیر مربوطه هشدار داده بودیم و به معاون تذکر دادیم که جلوی این مدیران را بگیرید و اینها را منصوب نکنید. جلوی افراد ناکارآمد و معلوم الحال را بگیرید! آنها توجه نکردند و بهانه آوردند. خیلی صریح گفتیم که باند ناسالم را کنار بگذارید. افراد باندی که به دنبال منافع خودشان هستند را منصوب نکنید؛ اما توجهی نکردند تا امروز قوه قضاییه ورود کند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مفاسد اقتصادی در پارس جنوبی،تصریح کرد: از دولت آقای رئیسی که شعار مبارزه با فساد را داده است، بیش از این برای برخورد با مفاسد انتظار داریم. رودربایستی را کنار بگذارید! امروز هم دلسوزانه هشدار می‌دهیم، اگر با باند های مخوفی که در برخی از دستگاه ها به خصوص از بنگاه‌های اقتصادی رخنه کرده اند، برخورد نشود، همچنان منتظر حیف و میل بیت المال و بازداشت ها و برخوردهای دیگر باشید. ان‌شاءلله این رویه اصلاح شود. بخشی از این مفاسد در پارس جنوبی است که کم هم نیست ،صدای مردم و صدای جوانان مظلوم استان بوشهر را بشنوید که داد آنها بلند است و از این وضعیت شاکی هستند، خداوند عاقبت آن را ختم به خیر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز