خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه عربستان:

امیدوارم از سرگیری روابط تهران و ریاض تاثیرات مثبتی بر کل منطقه و جهان اسلام داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۴۸۰

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: امیدوارم از سرگیری روابط دو کشور تاثیرات مثبتی بر کل منطقه و جهان اسلام داشته باشد که این مساله به امنیت منطقه و توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و سایر زمینه‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیصل بن فرحان عصر امروز در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: گفت‌وگوهای مثبت و شفافی را با امیرعبداللهیان داشتیم و این دیدار در چهارچوب تکمیل توافقی که در پکن داشتیم، انجان شده است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر تلاش می‌کنیم که اقدامات دیپلماتیک ادامه داشته باشد. اکنون شاهدیم که سفارت و کنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی بازگشایی شده و به زودی سفارت عربستان در ایران هم بازگشایی می‌شود.

وزیر امور خارجه عربستان ضمن تشکر از تسهیل ایران برای بازگشایی نمایندگی‌های عربستان در تهران اظهار داشت: بازگشت روابط دو طرف به حالت طبیعی مهم است چراکه هر دو طرف بازیگران مهمی در منطقه به حساب می‌آیند و این روابط بر اساس اصلی از جمله احترام متقابل، عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر و پایبندی به منشور سازمان ملل استوار است.

بن فرحان با بیان اینکه امیدواریم شاهد این باشیم که افق‌های همکاری دو کشور بیشتر از این باشد و منافع دو طرف را تامین کند، تصریح کرد: امیدوارم از سرگیری روابط دو کشور تاثیرات مثبتی بر کل منطقه و جهان اسلام داشته باشد که این مساله به امنیت منطقه و توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و سایر زمینه‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی به حجاج به کار می‌بندد، خاطرنشان کرد: من دیداری هم با رئیس‌جمهور ایران خواهم داشت تا سلام گرم پادشاه و آقای بن سلمان را به ایشان ابلاغ کنم و مایل هستیم که ایشان دعوت به عربستان را پاسخ دهند.

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به ایام حج ابراز داشت: سفر امروز من به تهران همزمان با مراسم حج شده و عربستان این افتخار را دارد که به عنوان خادم حرمین شریفین، خادم زائران باشد.

بن فرحان افزود: عربستان همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی حجاج به کار بسته و به حجاج ایرانی هم خوش آمد می‌گوییم و امیدواریم حج آنها مورد قبول باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز