خبرگزاری کار ایران

امیر ایرانی:

ائتلاف‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال شکل‌گیری است/ عربستان، امارات و قطر جزو متقاضیان اقدام اشتراکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۹۰۵

فرمانده نیروی دریایی ارتش از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خبر داد و گفت: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات به زودی شکل می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه و فرامنطقه خبر داد.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: امروز کشورهای منطقه به این نقطه رسیده‌اند که اگر قرار است امنیتی در منطقه برقرار باشد، حتماً با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر قابل انجام و برقراری است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در این راستا، ائتلاف‌های جدیدی در حال شکل‌گیری در منطقه و فرامنطقه است.

وی با اشاره به ائتلاف دریایی ایران، روسیه و چین بیان کرد: این ائتلاف سه‌جانبه به همراه روسیه و چین که سالیانه رزمایش‌هایی را هم در قالب آن برگزار می‌کنیم در حال توسعه است؛ علاوه بر این، ائتلاف‌های منطقه‌ای در حال شکل‌گیری است.

وی ادامه داد: به‌زودی شاهد آن خواهیم بود که منطقه ما از هر نیروی غیرموجه عاری شده و مردم منطقه با استفاده از سربازهای خود در حوزه امنیتی خود مسلط باشند.

دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشورها تقاضا دارند تا در اقدام اشتراکی منطقه‌ای به همراه ایران حاضر باشند، گفت: ما پیش از این با عمان اقدام اشتراکی را داشتیم و اکنون عربستان این هدف‌گذاری را انجام داده و به آن ورود کرده است؛ امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند هم جزو این کشورها هستند.

وی افزود: تقریباً همه کشورهای حوزه شمال اقیانوس هند به این باور رسیده‌اند که باید در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و به‌صورت مشترک با هم‌افزایی قابل توجه امنیت را برقرار کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز