خبرگزاری کار ایران

تولیت مسجد مقدس جمکران:

عبد خدا بودن یکی از ویژگی‌های مهم حضرت امام بود/جنگ بین حق و باطل یک جنگ اجتناب ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۵۳

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مهمترین شرط رهبری جامعه اسلامی، عبد خدا بودن است، گفت: جنگ بین حق و باطل یک جنگ اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلین رحیمیان، نماینده ولی فقیه و تولیت مسجد مقدس جمکران در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مسجد امام خمینی ستاد ارتش گفت:  مهمترین شرط برای رهبری در جامعه اسلامی عبد خدا بودن است.
وی با اشاره به آیات و روایات متعددی در این خصوص افزود: شرط احراز اصلی و شاخصه مهم رهبران دینی، بندگی خداست و نبی مکرم اسلام(ص) به واسطه عبد بودن به مقام معراج رسیده‌اند.
حجت الاسلام رحیمیان با بر شمردن ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: عبد خدا بودن یکی از ویژگی‌های مهم شخصیت حضرت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) بود و کسی که بنده خدا باشد، بنده شیطان، شهرت، شهوت، ریاست و... نمی‌تواند باشد و امام بزرگوار در طول حیات خود با رفتار و کردار خود این مهم را بارها ثابت کرده‌اند.
تولیت مسجد مقدس جمکران، جنگ بین حق و باطل را یک جنگ اجتناب ناپذیر دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم یادآور شد: هیچ پیغمبری نبوده مگر اینکه دنیاخواهان، مستکبران و کسانی که در مسیر خدا نبوده‌اند در برابر آنها ایستاده و با او مبارزه کرده‌اند و این که جریان‌های دنیاطلب و مستکبران تلاش می کنند علیه رهبران الهی جوسازی و تبلیغ سوء کنند مسئله جدیدی نیست و در طول زندگی بشریت این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: در یک تحقیق و بررسی صورت گرفته مشخص شد که بیش از دویست هزار مقاله و کتاب توسط سلطنت طلب‌ها و منافقین علیه حضرت امام(ره) نوشته شده و این توطئه و فتنه انگیزی امروز هم علیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انجام می‌شود.
حجت الاسلام رحیمیان با مقایسه زندگی سران پهلوی با حضرت امام خمینی (ره) گفت: رضاخان و محمدرضا پهلوی در طول زندگی نکبت بار خود مدام در حال جمع آوری اموال و زر و ... بودند و در اواخر عمرشان هزاران سند ملکی، جواهرات و ... که از بیت المال بود داشتند، اما امام بزرگوار در طول حیات خود در یک منزل کوچک اجاره‌ای زندگی و در آن خانه رهبری هم کردند و در همان خانه غسل وکفن شدند و اموال و دارایی‌هایی را که داشتند وقف مردم ،حوزه علمیه و... کردند.
وی ادامه: آن رهبر عظیم الشان در طول حیات خود یک ریال هم از وجوهات شرعی و بیت المال و حتی هدایایی که به شخص ایشان اهدا شده بود استفاده نکردند و زمین های کشاورزی که از پدر بزرگوارشان برایشان به ارث رسیده بود را در زمان حیات خود به کشاوزران منطقه هدیه کردند و منزلشان در قم امروز محلی برای مراجعه مردم برای مسائل شرعی است.
حجت الاسلام رحیمیان خاطرنشان کرد: در بیست و شش سال همراهی با امام بزرگوار، زندگی ایشان را بسیار ساده و بدون هیچگونه اسراف و تبذیری دیدم و البته تمام شخصیت حضرت امام را در مقام معظم رهبری نیز مشاهده کرده ام.
 وی خطاب به کارکنان ستاد ارتش گفت: باید به ارتشی بودن خود افتخار کنید چرا که شما تنها ارتش در یک کشور اسلامی هستید که فرماندهی تان را نائب امام زمان (عج) عهده‌دار هستند و باید به واسطه این نعمت بزرگ، خداوند را شاکر و سپاسگزار باشید و قدر کشور و اسلام و رهبری را بدانید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز