خبرگزاری کار ایران

وحیدی:

پاسخگویی و شفاف‌سازی از ضروریات حکمرانی شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۵۶۲

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ایجاد شهر الگو باید در افق برنامه‌های شهرداران قرار گیرد، گفت: پاسخگویی، شفافیت و مشارکت شهروندان در امور شهری، از ضروریات حکمرانی شهری امروزی است.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در میزگردی با حضور برخی شهرداران کلانشهرها که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری و دستاوردهای خوب شهرداران در این خصوص، گفت: بعد از الکترونیکی شدن امور شهری باید به سمت هوشمندسازی امور شهری حرکت کنیم.

وی ادامه داد: شهر الگو، شهری است که در آن آسیب‌های اجتماعی در کمترین میزان باشد و شهروندان در اداره تعامل و همکاری کنند.

وزیر کشور، الکترونیکی شدن کامل امور و خدمات شهری را از ابعاد دیگر «شهر الگو» خواند و اظهار داشت: باید به سمت ارائه صددرصدی خدمات الکترونیکی برویم و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وحیدی در نشست گفت‌و‌گوی راهبردی با شهرداران کلانشهرها، تصریح کرد: حرکت ما باید ایجاد شهر الگو با یک چارچوب مشخص باشد.

وی، شفاف‌سازی، پاسخگویی و مشارکت شهروندان در امور شهری را از دیگر ضرورت‌های حکمرانی شهری امروزی خواند و خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌توان اعتماد عمومی را بیش از پیش افزایش داد.

وزیر کشور، شفاف شدن دخل و خرج شهرداری‌ها برای عموم مردم را نیز موجب افزایش هرچه بیشتر اعتماد عمومی به شهرداری‌ها و تشکیلات شهری دانست و ابراز داشت: در شهر الگو باید شهردار در ارتباط با مشکلی که ایجاد می‌شود، پاسخگو باشد.

وزیر کشور بر ضرورت یافتن راه مشارکت عمومی تأکید و بیان کرد: جلب مشارکت مردم از مهمترین امور شهرداری‌ها است، از این رو باید بیش از گذشته فعالیت کرد.

وحیدی همچنین بر ایجاد کارگروه شفاف‌سازی تأکید کرد.

وی تفکیک پسماندهای شهری را ضروری دانست و یادآور شد: ما باید با برنامه‌ریزی، تفکیک پسماند از مبدأ را عملیاتی کنیم، برخی شهرها در این خصوص موفق بوده‌اند.

وزیر کشور، جنبه دیگر شهر الگو را برخورداری از حمل و نقل عمومی مطلوب برشمرد و عنوان کرد: این حمل و نقل باید پاک، ایمن و به دور از آلودگی باشد.

وحیدی بهبود شرایط شهری و حرکت به سوی شهر الگو را موجب افزایش سرمایه اجتماعی خواند و گفت: باید در این زمینه با هم‌اندیشی به دنبال افزایش بیشتر این سرمایه و راه‌های تحقق آن برآییم.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد شهر الگو باید در افق برنامه‌های شهرداران قرار گیرد، اظهار داشت: پاسخگویی، شفافیت و مشارکت شهروندان در امور شهری، از ضروریات حکمرانی شهری امروزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز