خبرگزاری کار ایران

نیکزاد:

حتی یک مورد پرونده اخلاقی و مالی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نداشته‌ایم/ برخی نفهمیده‌اند که هرکس با ولی فقیه درافتاد ورافتاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۹۷۲

نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه برخی تلاش دارند مجلس یازدهم را غیرانقلابی معرفی کرده و نشان دهند، اظهار داشت: بعضی‌ها عزم‌شان راسخ است که بگویند این مجلس انقلابی نیست، این‌ها با ما مشکل ندارند با ولی فقیه زمان مشکل دارند و نفهمیده‌اند که هرکس با ولی فقیه درافتاد ور افتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم هم‌اندیشی جبهه ایران اسلامی (حامیان انقلاب اسلامی) و فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی شب گذشته برگزار شد.

علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: ما وظیفه سنگینی در برابر شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی داریم. اکنون بعد از چهل و چهار سال به اشتباه این تفکر رسیده‌ایم. رمز ماندگاری یک حکومت کارآمدی آن است و انقلاب اسلامی این را ثابت کرده است.

وی یادآور شد: الان هیچ‌کس نمی‌تواند بگویید در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری چه اتفاقی خواهد افتاد. بعید است که بتوان به این راحتی پاسخ داد که در انتخابات چه اتفاقی می‌افتد و این از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در بحث مردم‌سالاری و دموکراسی است.

نیکزاد در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری به دلایلی مبرهن و آشکار این مجلس از مجلس انقلابی فرمودند، تعارف نبود. سه قشر از انسان‌ها در مجلس حضور دارند؛ قشر اول گام دومی‌ها کسانی که صاحب‌نظر و عدالتخواه بودند، قشر دوم کسانی که مدیران انقلابی کارآمد بودند، ما بالغ بر ۷۰ از معاون رئیس جمهور، وزیر، معاون وزیر، استاندار، مدیرکل و سفیر در مجلس شورای اسلامی داریم و قشر سوم افرادی که صاحب نظر هستند. من اخیرا خدمت آقای موحد بودم و به ایشان عرض کردم کسی که بتواند ۶ دوره از شورای محترم نگهبان تاییدیه بگیرد و وارد مجلس شود کاربزرگی است.

وی افزود: این سه قشر یعنی کسانی که در تقنین صاحب‌نظر هستند، کسانی که فکر انقلابی و اندیشه دارند و گام دومی هستند و قشر سوم کسانی که در سطوح عالی کار اجرایی کردند، جمع این‌ها مجلس انقلابی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد.

نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه برخی تلاش دارند مجلس یازدهم را غیرانقلابی معرفی کرده و نشان دهند، اظهار داشت: بعضی‌ها عزم‌شان راسخ است که بگویند این مجلس انقلابی نیست، این‌ها با ما مشکل ندارند با ولی فقیه زمان مشکل دارند و نفهمیده‌اند که هرکس با ولی فقیه درافتاد ور افتاد. اما من به عنوان خادم عزیزان در مجلس شورای اسلامی از این تریبون به ملت ایران و به همکاران خودم و به شما صاحب نظران و روحانیت معظم عرض می‌کنم اگر مجلس بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک قانونی به نام نظارت بر رفتار نمایندگان دارد، ما در هیات نظارت باید تخلفات نمایندگان را بررسی و شرعاً اعلام کنیم. به صراحت عرض می کنم از ۲۳۴ پرونده‌ای که در هیات نظارت تشکیل شده، ما یک مورد اخلاقی و مالی نداشتیم.

وی ادامه داد: شما بر چه اساسی می‌خواهید بگویید مجلس انقلابی نیست؟ مجلس حتما انقلابی است اما دغدغه کسانی که انقلابی و دلسوز هستند این است و ما به دنبال این هستیم که مجلس انقلابی بماند و وقتی مجلس دوازدهم می‌خواهد شکل گیرد حداقل آنچه که به منظور صدور مجوز صلاحیت برای حضور در انتخابات نیاز است، بتوانیم حداقل‌ها را داشته باشیم، آن موقع در محضر ولی فقیه زمان ما روسفید هستیم و می‌گوییم آقاجان انقلابی آمدیم و انقلابی ماندیم؛ من شخصا کاری با رأی آوری افراد ندارم.

نیکزاد در ادامه با اشاره به اقدامات و کارهای صورت گرفته از سوی مجلس، عنوان کرد: نکته دیگر این است که این مجلس کارهایی که انجام داده را بیان نکرده است، ما ۵۷ سفر نظارتی داشتیم، رئیس مجلس، نواب رئیس و روسای کمیسیون‌ها به همراه اعضای کمیسیون‌ها سفرهای استانی مختلفی را به منظور نظارت و بازدید میدانی انجام دادند و این در جهت کمک به دولت بود. اگر ما به سفرهای استانی رفتیم و نظارت داشتیم برای این نبود که دخالتی در مدیریت استانداران و فرمانداران داشته باشیم، حضور ما به خاطر عدم اقدام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: آقا چندین بار فرمودند ساختار بودجه عوض شود، این چه ساختاری است که عوض نشده است؟ بلکه از ۲۲۰۰ همت بودجه، ۱۷۵۰ همت آن جاری و بالغ بر ۳۷۶ همت آن عمرانی است. از این ۳۷۶ همت عمرانی ۸۵ همت آن بین استانداران تقسیم شده است. معنای این حرف این است که بالغ بر ۷۵ الی ۸۰ درصد بودجه در کشور در اختیار وزرا و رئیس سازمان ها به صورت متمرکز قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: ما در جهت عدالت در سفرها حضور پیدا کردیم که بتوانیم از اعتبارات متمرکز مانده در دست وزارتخانه ها و سازمان ها برای مناطق محروم و کم‌برخوردار استفاده کنیم. نایب رئیس مجلس در ادامه عنوان کرد: می‌گویند دولت باید نظارت شود سلمنا، مجلس شورای اسلامی یک روز از سه روز کاری خود را در هفته برای موضوع نظارت اختصاص داده است. اگر بخواهیم آماری از مباحث نظارتی خدمت شما عرض کنم، ما بیش از ۷۵۹۸ مورد سوال داشتیم که توسط نمایندگان محترم از وزرای دولت مطرح شده است.

نیکزاد در تشریح عملکرد تقنینی تصریح کرد: اگر بخواهم در بحث عملکرد تقنینی مجلس گزارشی را به شما عزیزان عرض کنم، آنچه که باید با عدالت و رفاقت برای کارآمدی نظام مقدس اسلامی عرض کنم این است که همه ما در یک کشتی نشستیم، همه ما آدم های انقلاب هستیم اما در عین حال که آدم انقلاب هستیم هر تشکیلاتی جایگاه خودش را دارد اما اینکه بعضی‌ها می‌گویند دولت و مجلس یکی است؛ نه! ما در مباحث کلان کشور با هم هستیم اما در بحث استقلال قوا قطع به یقین بدانید عالی‌ترین نظارتی که باید مجلس برای دولت انجام دهد از سوی این مجلس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در باب تقنین گفته می‌شود که مجلس چه کار کرده است، مجلس در باب تحریم قانون بسیار ارزشمندی را مصوب کرد که رئیس جمهور وقت آقای روحانی قبول نکرد، رهبر معظم انقلاب فرمودند که این قانون، قانون خوبی است. این قانون، قانون اقدام راهبری برای بی اثر کردن تحریم ها و حمایت از حقوق ملت ایران بود. این قانون توانست یک دستاویزی برای دولت باشد تا بتواند حق و حقوق خود را در باب تحریم از دنیا بستاند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: همچنین در باب نظام مالیاتی، در بحث اصلاح ساختار بانکی و در باب اشتغال و تولید مجلس مصوبات خوبی داشته است، الان عزیزان در باب اجاره و مسکن به من می گفتند. مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرد و قرار شد سیستم بانکی ۲۰ درصد از تسهیلات خود را در اختیار مسکن قرار دهد و بانک ها به اجرای این قانون اقدام نکردند، خب وقتی بانک‌ها به وظایف خود عمل نکردند و این قانون اجرایی نشد قطعا برای جوان ایرانی مسلمان خانه دار شدن به رویا تبدیل خواهد شد. اما من می‌خواهم بگویم در اصلاح ساختار بودجه، در بحث معیشت، در مباحث اجتماعی، در قانون حمایت از خانواده و در بحث نظارت کارهای بزرگی در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

نیکزاد در پایان به عملکرد فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: من از این فراکسیون بارها مشاهده کردم در بزنگاه در حد توان خودشان به داد انقلاب رسیدند و سهم خواهی نکردند و به همین خاطر است که می‌توانند حرف های خود را خیلی راحت بیان کنند. اما همه باید برگردیم به آرمان‌های الهی و انسانی انقلاب اسلامی، اینکه یک قوه قوی باشد و یک قوه ضعیف باشد به درد نمی‌خورد سه قوه دست به دست هم پیرو قانون اساسی و سیاست های کلی نظام زیر سایه رهبر معظم انقلاب باید به کار و تلاش و فعالیت در راه فائق آمدن بر مباحث معیشتی و اقتصادی بپردازند.

حتی یک مورد پرونده اخلاقی و مالی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نداشته‌ایم/ برخی نفهمیده‌اند که هرکس با ولی فقیه درافتاد ورافتاد

محمدحسین عظیمی دبیرکل جبهه ایران اسلامی (حامیان انقلاب اسلامی) در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان به منظور حضور در این نشست، با تاکید بر نقش مهم مردم در همه عرصه‌ها، گفت: در همه احوالات و شرایط باید قدردان مردم باشیم و حضور مردم را طلب کنیم، نه اینکه فقط در نزدیکی انتخابات که شد به یاد مردم باشیم بلکه همان اندازه که قبل از انتخابات حضور مردم را مطالبه می‌کنیم همان اندازه بعد از انتخابات هم در کنار مردم و در میان آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: ما مردم بسیار خوب و قدرشناسی داریم که در هر زمینه‌ای که لازم بوده پای کار آمده‌اند لذا ما باید قدر این ایستادگی و معرفت ملت ایران را بدانیم و ان‌شاءالله با خدمت صادقانه از این ظرفیتی که در کشور عزیز ما وجود دارد قدرشناسی کنیم.

عظیمی با تاکید بر متوقف نشدن تلاش‌ها در مسیر پیشرفت عنوان کرد: باید همواره به دنبال ترسیم افق‌های تازه در کنار تلاش برای دستیابی به افق‌های پیشین باشیم، خیلی از دوستان می گویند ما در این حوزه یا آن حوزه خیلی پیشرفت کردیم؛ من معتقدم که هیچوقت برای پیش رفتن نباید انگیزه را از دست داد و هیچوقت هم نگاه ما این نباشد که این کار را کردیم دیگر کافی است.

وی خاطرنشان کرد: ما هر چقدر در این کشور با این منابع انسانی قدرتمند و غنی در کنار منابع معدنی و طبیعی و الهی که داریم، هر اندازه کار کنیم کم است و ان‌شاءالله بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای ساختن ایرانی آباد برای آیندگان استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز