خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۳ هزار و ۲۹۴ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌ قضائیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۱۸۵

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۲ برای ۳ هزار و ۲۹۴ نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضایی منعکس شده است همچنین میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه ۱۰ دقیقه بوده است.

به گزارش ایلنا، سیدعلی اصغر رفاهی درباره ملاقات‌های مردمی صورت گرفته در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار کرد:از رویکرد‌های واحد پاسخگویی، توجه عمیق‌تر و بیشتر به جنبه‌های حقوقی مسائل مطروحه و ارشاد متقاضیان است.

وی افزود: واحد ارشاد و معاضدت حقوقی در حال حاضر علاوه بر قضات متعدد مستقر در این اداره‌ی کل، یک کارشناس حقوقی ثابت نیز در مجموعه وجود دارد که نسبت به راهنمایی و ارشاد حقوقیِ مراجعان اقدام می‌کند.

رفاهی اظهار کرد: همچنین جهت پرهیز از حضور مراجعان، نتیجه نامه نگاری‌ها به استان دریافت و در خصوص مکاتبات صورت پذیرفته و همچنین پاسخ‌هایی که از استان‌ها به این اداره‌ی کل ارسال می‌شود، واحد پاسخگویی تلفنی به مردم نیز تعبیه شده است. 

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۲ برای ۳ هزار و ۲۹۴ نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضایی منعکس شده است همچنین میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه ۱۰ دقیقه بوده است.

وی درباره تعداد افراد ملاقات شده توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات بیان کرد: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواهان ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از آن اداره به دفتر مدیریت هدایت می‌شوند. همچنین برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی لازم است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیر مجموعه هدایت می‌شوند. علاوه بر این، معمولاً نمایندگان تجمع کنندگان نیز جهت پیگیری خواسته خویش مراجعاتی داشته که به اداره ارتباطات و ملاقات‌ها مراجعه می‌کنند.

رفاهی عنوان کرد: در مجموع تعداد افراد ملاقات شده در فرودین ماه ۱۴۰۲ توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات ۵۵۸ نفر بوده به طوری که ۳۵۹ نفر توسط مدیر کل، ۳۵ نفر توسط معاون مدیرکل، ۸۶ نفر توسط اداره ارتباطات و ملاقات‌ها و ۷۸ نفر نیز توسط اداره بررسی و ارشاد قضایی ملاقات شده اند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره پیگیری‌های تلفنی در فروردین ماه ۱۴۰۲ توسط اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، گفت: در فروردین ماه مجموعا تعداد ۷۳۶ مورد تماس تلفنی (به مدت زمات ۲۱۱۵ دقیقه مکالمه) با این اداره کل برقرار شده و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است. 

وی اظهار کرد: جهت کاستن تماس‌های تلفنی با این اداره کل سامانه پیامکی ارتباطات مردمی قوه قضاییه فعال شده که به محض دریافت درخواست شماره ثبت وارده و به محض اقدام شماره نامه صادره و مرجع گیرنده درخواست به متقاضی ارسال می‌شود که همین امر موجب کاهش تماس و همچنین مراجعات حضوری شده است.

رفاهی در ادامه بیان کرد: در فروردین ماه ۱۴۰۲ به تعداد ۱۳ هزارو ۶۱ مورد پیامک به متقاضیان ارسال شد.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره اهم موضوعات مکاتبات انجام شده برحسب درخواست‌های دریافتی گفت: درخواست‌های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند (مراقبت) الکترونیکی و ...، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، درخواست ملاقات با رئیس قوه قضاییه، درخواست‌های مربوط به اطاله دادرسی، درخواست‌های مربوط به عدم اجرای احکام صادره (اطاله در اجرای احکام)، درخواست‌های مربوط به اعسار و تقسیط، شکایات انتظامی، درخواست‌های مربوط به نفوذ و فساد، درخواست‌های مربوط به مباحث تولید به ترتیب ازجمله مهم‌ترین موضوعات مکاتبات انجام شده برحسب درخواست‌های دریافتی در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز