خبرگزاری کار ایران

اسحاقی در اخطاری؛

بحث مالیات یک پازل بهم ریخته در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۲۳

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس، گفت: بحث مالیات یک پازل بهم ریخته در کشور است و تنها سرمایه داران و افرادی که از این بهم ریختگی سوءاستفاده می کنند از آن بهره مند می شوند لذا اگر به مالیات ها شکل دهیم مردم از آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایلنا،  سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۲۰ و ۱۳۵ قانون اساسی، گفت: در ابتدا وظیفه ام است از نگاه ارزشمند رئیس جمهور به انجام وظیفه ذاتی مجلس نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم و این نشان دهنده آن است که از هر فرصتی برای تحقق حقوق مردم استفاده می کنند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز کار و کارگر، افزود: از قوای مقننه و مجریه تقاضا دارم به توصیه مقام معظم رهبری که حکم شرعی و ولی است توجه کنند به ویژه در خصوص بیمه کارگران فصلی و بیمه کارگران ساختمانی که باید در اولویت قرار گیرد. در واقع نباید اجازه دهیم هر قراردادی و هر سلیقه ای بر حقوق و دستمزد این عزیزان اعمال شود چرا که امنیت شغلی آن ها مهم است.

وی ادامه داد: بحث مالیات یک پازل بهم ریخته در کشور است و تنها یک سری سرمایه داران و افرادی که از این بهم ریختگی سوءاستفاده می کنند از آن بهره مند می شوند لذا اگر به مالیات شکل درستی دهیم مردم ذینفع خواهند شد.

اسحاقی با بیان مثالی مطرح کرد: به عنوان مثال همه شما در شهرهای خود شاهد فعالیت مجتمع های صنعتی و معدنی بزرگی هستید که این مجتمع های صنعتی مکلف هستند عواید و هزینه ها و درآمدهای خودشان را در تهران یا یک کلانشهر دیگر واریز کنند که بعضا این عواید به خزانه بازمی گردد البته وقتی به آن ها مراجعه می کنیم می بینیم حتی حساب آن معدن و صنعت در شهرستان نیست و این امر باعث می شود مردم منطقه از گردش مالی آن مجتمع صنعتی ذینفع نشوند و زمانی که برای استفاده از مالیات ها به آن مراجعه می کنیم اشاره می کنند ما باید تکلیف خود را در خزانه کشور و وزارت اقتصاد انجام دهیم.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهمی که دولت و مجلس باید در مسائل تنقیحی و اجرا به آن توجه کنند این است که تمام شرکت ها و معادن باید اولویت اول پرداخت مالیات های خودشان به منظور توسعه و آبادانی منطقه جایی باشد که آن کارخانه و یا مجتمع صنعتی مستقر است چرا که این سبب می شود مردم از عواید آن مجتمع بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز