خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی‌ توقع برخورد چکشی از وزارت ارشاد دارند/ از دستگاه‌های مختلف خواستم اجازه دهند متولی مدیریت مسائل هنرمندان، وزارت فرهنگ باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۱۸

وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا وقتی چیزی قانون است به آن التزام داریم و ما با این ادبیات با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌وگو می‌کنیم بدون این‌که از روش‌هایی استفاده کنیم که در جامعه ایجاد بدبینی می‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادعای مطرح شده در خصوص نامه محرنامه‌ای پیرامون تشکیل کمیته چهره‌ها که امضای آن را به وی منتسب می‌کنند، گفت: گاهی اوقات مسائلی بیان می‌شود اما «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاء»؛ این مسئله کار متداولی است ما در وزارت فرهنگ متولی این حوزه‌ها هستیم و طبیعی است موارد نقض قانون را پیگیری می‌کنیم و این هم در راستای وظایف‌مان بوده است و چیز جدیدی هم نیست و بسیاری از اوقات در همین موضوعات از ما سوال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما وظیفه‌مان است که رسیدگی کنیم و با دستگاه‌های مختلف در ارتباط هستیم و حداکثر تلاش ما این است که حوزه فرهنگ مقید به قانون باشد و اگر هم اتفاقاتی می‌افتد و خطاهایی رخ می‌دهد بتوانیم با گفت‌وگو آن‌ها حل کنیم، زیرا اهالی فرهنگ و هنر یک مقدار با ذوق و عاطفه‌ هستند و حداکثر تلاش ما این بود که با گفت‌وگو و نشست مسائل‌مان را حل کنیم، الحمدالله هم تا حالا هم نتیجه داده و نیازی به برخورد نبوده است.

وی تاکید کرد: من همیشه از دستگاه‌های مختلف خواستم اجازه دهند متولی مدیریت مسائل هنرمندان، وزارت فرهنگ باشد و این اتفاقی هم که افتاده است از قضا نکته مثبتش همین است. ما در موضوع حل مشکلات فضای فرهنگی و هنری درخواست‌مان همیشه همین است و الحمدالله همه هم همراهی کردند. جایگاه حل مسائل و مشکلات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی درباره این‌که پس اتفاقات اخیر در حوزه هنر عده‌ای از تریبون‌های خود مطرح کردند که توقع برخورد تندتری را از وزارت فرهنگ و ارشاد دارند، آیا چنین مسائلی راه تند و برخوردهای سلبی و بگیر و ببند می‌خواهد یا این‌که می‌توان با هنرمندان به گفت‌وگو پرداخت، گفت: ما مخالف دوقطبی‌سازی در جامعه هستیم دشمن دوست دارد، بین گروه‌های مردم اختلاف ایجاد کند، دوست دارد افراد با عناوین مختلف، طرفدار و مخالف یک کار باهم درگیر شوند. دشمن به دنبال به هم زدن نظم کشور است ما که مسئولین کشور هستیم این موضوع را می‌دانیم و رهبر انقلاب در ابتدای سال فرمودند که اجازه ندهیم دو قطبی ایجاد شود. 

وی ادامه داد: اکثریت قریب به اتفاق جامعه فرهنگی و هنری کشور یک جامعه عفیف و ملتزم به قانون هستند و حتی اگر جایی قانون را هم قبول نداشته باشند، در اجرا باید ملتزم به قانون باشند و ما در همین نقطه با هنرمندان عزیزمان گفت‌وگو می‌کنیم که این‌ها ملتزم به قانون باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: من هم ممکن است یک قانونی را در حوزه کاری‌ام نپسندم، ممکن است به عنوان یک معلم دانشگاه فلان موضوع را در مورد ارتقاء و ترفیع نپسندم، نپسندیدن به معنای عمل نکردن نیست تا وقتی چیزی قانون است به آن التزام داریم و ما با این ادبیات با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌وگو می‌کنیم بدون این‌که از روش‌هایی استفاده کنیم که در جامعه ایجاد بدبینی می‌کند.

وی افزود: البته طیفی از دوستان در بخش‌های مختلف شاید منتقد این رفتار باشند و از وزارت فرهنگ و ارشاد توقع دارند که بسیار چکشی با این موضوعات برخورد کند، خیر این‌گونه نیست. جنس کار و مخاطب‌های ما مخاطب‌های فرهنگی و هنری هستند. در این افراد عواطف و ذوق هنری بر سایر مسائل غلبه دارد و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه داریم با گفت‌وگو این مشکلات را به حداقل کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز