خبرگزاری کار ایران

سیاهکلی در گفت‌وگو با ایلنا:

خسارت دوران مدیریت فاطمی امین بر زندگی مردم مشهود است/ دولت بیش از این خودش را برای وزیر صمت هزینه نکند/ نمایندگان اجازه دهند رأی‌شان در جلسه استیضاح شفاف اعلام شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۷۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به طرح شفافیتی که وجود دارد من خواهش می‌کنم که نمایندگان مجلس رأی خود در باب استیضاح فاطمی امین را به مردم اعلام کنند، بعد مردم خودشان می‌دانند که باید چه کار کنند.

لطف‌الله سیاهکلی نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «نخستین بار استیضاح وزیر صمت در زمستان ۱۴۰۰ مطرح شد اما به دلایل مختلف این استیضاح تا امروز به سرانجام نرسیده است، طی حدود یک سال و نیم که از این زمان سپری شده روند حرکت قیمت‌ها به چه صورت بوده و ادامه حضور فاطمی امین چه اثراتی در افزایش قیمت‌ها داشته؟»، گفت: به نظر من شما مطابق همین سوالی که مطرح کردید یک مقایسه داشته باشید میان قیمت خودرو در زمستان ۱۴۰۰ و امروز و افزایش قیمتی که داشته، بعد یک بررسی شود که دلیل این افزایش قیمت چه بوده؟ و چرا این اتفاق رقم خورده است؟

وی ادامه داد: با این بررسی متوجه خواهید شد که وعده‌هایی که آقای وزیر دادند، وعده‌های درستی نبود. من پیش از این هم عرض کردم که وزیر اول وعده می‌دهد بعد فکر می‌کند، یعنی بعدا متوجه می‌شود که شدنی نیست و آن وقت می‌آید آسمان و ریسمان درست می‌کند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به خسارت اقتصادی دوران مدیریت فاطمی امین، تصریح کرد: من اعتقاد دارم که آقای وزیر در بحث خودرو، لوازم خانگی، سیمان، فولاد و ... نه‌تنها موفقیتی نداشته بلکه از باب افزایش قیمت خسارت زیادی به مردم زده و ناکارآمدی ایشان مشهود است. من این را با تمام وجودم و با تمام تخصص و مطالعات و سابقه‌ای که دارم اعلام می‌کنم. بنابراین امیدوارم که مجلس از حقوق مردم مراقبت کند و اجازه ندهد که مردم ما بیشتر از این لطمه ببینند و یا نتوانند به خواسته‌های خود برسند.

وی افزود: امروز شما ببینید لوازم خانگی چقدر گران شده است و چگونه یک جوان می‌تواند برای خود شرایط و لوازم زندگی فراهم کند یا در بحث خودرو امروز خرید یک پراید آرزوی مردم ما شده است، خب این حاصل کار آقای وزیر بوده است. ایشان نتوانست به وعده‌های خود عمل کند و آمارهایی هم که می‌دهد آمارهای دقیق و صحیحی نیست.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که «آقای فاطمی امین حمایت ویژه‌ای از جانب رئیس‌جمهور را به همراه خود دارد، برخی اختیارات را هم دریافت کرده است که اخیرا رئیس قوه قضاییه به آن اشاره کرد؛ اما علیرغم این حمایت و اختیارات همچنان موفقیتی در کار او مشاهده نمی‌شود؛ سوال این است که نمی‌خواهد مشکلات را مرتفع کند یا نمی‌تواند؟»، ابراز داشت: به اعتقاد من نوع گزارش‌هایی که آقای فاطمی امین می‌دهد دولت را متقاعد کرده است که در آنجا رشد وجود دارد اما این گزارش‌ها، گزارش‌های صحیح و دقیقی نیست. ان‌شاء‌الله در روز استیضاح این‌ها توضیح داده می‌شود که گزارش‌های ایشان در مواردی صحت ندارد یا در مواردی دقیق نیست. لذا به نظر من اینطور می‌آید که ایشان با نحوه عمل خود و گزارش‌هایی که به دولت داده، دولت را متقاعد کرده که آنجا دارد خوب عمل می‌شود.

وی ادامه داد: خب ما بیاییم از مردم در این زمینه بپرسیم، یک نظرسنجی بگذاریم و ببینیم چند درصد مردم از عملکرد آقای فاطمی امین راضی هستند؟ من به شما عرض می‌کنم که درصد موافقین ایشان اصلا قابل توجه نیست و مردم به شدت از حوزه عملکردی ایشان عصبانی هستند و بعضی مواقع من نفرت مردم را نسبت به آن مجموعه می‌بینم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در چنین شرایطی تلاش برای حفظ او خسارتی است که به دولت آقای رئیسی زده می‌شود، من توصیه می‌کنم که دولت بیش از این خودش را برای فاطمی امین هزینه نکند، فاطمی امین در بین مردم مطلقاً محبوبیت ندارد، این را همه ما بدانیم؛ هم دولت و هم نمایندگان مجلس به این مساله توجه داشته باشند.

سیاهکی با اشاره به مصوبه شفافیت آراء نمایندگان و اعلام آراء برخی نمایندگان و آغاز روند شفافیت آراء نمایندگان، گفت: با توجه به طرح شفافیتی که وجود دارد من خواهش می‌کنم که نمایندگان مجلس رأی خود را در باب استیضاح فاطمی امین به مردم اعلام کنند، بعد مردم خودشان می‌دانند که باید چه کار کنند. اگر نمایندگان مجلس عنایت کنند و اجازه دهند که مجلس رأی نمایندگان را منتشر کند و مردم هر منطقه ببینند که نمایندگان آن‌ها چقدر با آن‌ها همفکر و چه اندازه مدافع حقوق مردم هستند، اتفاق خوبی خواهد بود و این می‌تواند نقطه شروع بسیار خوب و مناسبی برای جا افتادن طرح شفافیت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز