خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را دنبال کند/ تشکیل «سازمان» به دلیل عدم نظارت و پاسخگویی تجربه موفقی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۵۸۱

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تشکیل سازمان‌های مستقل ذیل نهاد ریاست جمهوری به دلیل اینکه نه به مجلس پاسخگو هستند و نه به وزارتخانه‌ها؛ اصلا تجربه موفقی نیست.

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به دو فوریت و یک فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی و واکنش نمایندگان به دولت مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی به جای سازمان، گفت: ببینید اصل اینکه باید به ساختار بازرگانی در کشور خیلی بیشتر از وضعیت فعلی توجه شود، بدیهی است، همچنین اصل اینکه متاسفانه سیستم شبکه توزیع کشور ما رها شده است و الان هرکسی هرکاری دلش می‌خواهد می‌کند هم به نظر من خیلی ملموس و آشکار است و باید به نظام شبکه توزیع و نظام بازرگانی داخلی و خارجی توجه بسیار ویژه‌ای شود.

وی افزود: اما آن چیزی که من معتقدم این است که با ساختار فعلی یعنی همین وزارت صنعت، معدن و تجارت و توجه و تمرکز بیشتر به حوزه معاونت بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی می‌شود خلاء موجود را پر کرد. حالا دولت جمع‌بندی‌اش این است که نمی‌شود؟ خب باید لایحه ایجاد وزارتخانه را دنبال می‌کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد برخی سازمان‌های مستقل موجود خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان اصلا تجربه خوبی نیست، تشکیل سازمان‌های مستقل ذیل نهاد ریاست جمهوری به دلیل اینکه دیگر به هیچکس پاسخگو نیستند، نه به مجلس پاسخگو هستند و نه به وزارتخانه‌ها؛ اصلا تجربه موفقی نیست و این مساله یکی از مهمترین دلایل مخالفت مجلس با تشکیل سازمان بازرگانی بود.

وی ادامه داد: شما ببینید الان سازمان برنامه و بودجه کشور که باید یک سازمان صد در صد تخصصی و دقیقی باشد الان نه برنامه در آن هست نه بودجه، بلکه تبدیل شده به سازمان تخصیص و با تخصیص دارد ساختارهای کشور را اداره می‌کند. به هیچکدام از این چیزهایی هم که ما در بودجه می‌نویسیم عمدتاً اصلا توجه ندارد؛ خب اینکه منافی آن چیزی است که برای اصل تشکیل این سازمان وجود داشته است. همچنین سازمانی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست که بارها شده ما مواردی را می‌خواهیم اصلا سازمان به ما پاسخگو نیست، خب ما نماینده مردم هستیم اما چون سازمان مستقل است، به ما پاسخگو نیست.

عنابستانی در ادامه ابراز داشت: به همین دلیل هم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل به وزارتخانه شد، یا اینکه سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تبدیل به وزارت ورزش و جوانان شدند. حالا ما بیاییم یک وزارتخانه‌ای را که داریم، تبدیل کنیم به سازمان؟ تجربیات تلخ قبلی را که نباید تکرار کرد.

وی عنوان کرد: در نتیجه مجلس همانطور که در روز یکشنبه با رأی خود اعلام کرد و بعضاً هم همکاران در اظهارنظرهای خود اشاره کردند با تشکیل سازمان بازرگانی به دلیل عدم پاسخگویی سازمان‌ها و نبود راهکار نظارتی مستقیم مخالف است و به دولت پیشنهاد می‌کنیم که به سمت تشکیل وزارتخانه حرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز