خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تجمیع وزارت صمت نمره قبولی نگرفت/ مهمترین وزارتخانه کاملا منفعل است

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۳۸۸

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: تجمیع وزارتخانه‌های صنعتی، معدنی با وزارت بازرگانی از جنبه‌های گوناگون نمره قبولی نگرفته و در دوران تجمیع شاهد نارضایتی همه دینفعان از وزرای صمت بوده‌ایم و بنظر می‌رسد برای وزارتخانه‌ای با این اندازه مسئولیت و وظایف مختلف و متضاد و ذینفعان گوناگون که عمدتا با یکدیگر تضاد منافع دارند، کشور فاقد مدیری در خور است!

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت وزارت صمت و تاخیر در معرفی وزیر اظهار داشت: این موضوع دو زاویه دارد؛ نخست شرایط حاضر که از سویی تا پایان دوره دولت روحانی چند ماه بیشتر نمانده و از سوی دیگر طی سه سال اخیر با احتساب دوسرپرست اخیر وزارت صمت ۴ مدیر را در ۳ سال بخود دیده است. وزارتخانه‌ای که بخش مهمی از اقتصاد کشور را در زمینه‌های بازرگانی داخلی، خارجی، تولید صنعتی و معدنی باید توسط آن اداره شود و سیاست‌گذاری و نظارت را بر بخش عظیمی از اشتغال کشور در بنگاه‌های کوچک و متوسط در بدترین دوران اقتصاد در چهاردهه اخیر با امراض و معایب مزمن اقتصادمان همزمان با فشارهای حداکثری تحریم و کرونا کاملا اقتصاد را ضربه‌پذیر کرده است، منفعل و بدون عمل و مدیر ارشد است.

وی افزود: در این شرایط بنظر می‌رسد آقای سرقینی مدیر مناسبی برای معرفی به مجلس باشد، روحیه سرقینی روحیه تعامل و گفت‌وگو و از مدیران باسابقه در وزارت صمت است که ساختار معیوب این وزارت، مدیران ارشد و میانی را می‌شناسد و این می‌تواند کمکی برای طی کردن راه پر پیچ و خم و سنگلاخ یکساله آینده باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: اما نکته دوم این است که تجمیع وزارتخانه‌های صنعتی، معدنی با وزارت بازرگانی از جنبه‌های گوناگون نمره قبولی نگرفته و در دوران تجمیع شاهد نارضایتی همه دینفعان از وزرای صمت بوده‌ایم و بنظر می‌رسد برای وزارتخانه‌ای با این اندازه مسئولیت و وظایف مختلف و متضاد و ذینفعان گوناگون که عمدتا با یکدیگر تضاد منافع دارند، کشور فاقد مدیری در خور است.

حریری متذکر شد: باید توجه داشت که دستگاه سیاست‌گذاری و مدیریتی کشور مدیری در این حد در انبان خود ندارد و ضروریست مجلس در خصوص تفکیک وزارت صمت بصورت جدی تامل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز