خبرگزاری کار ایران

اتهام آمریکا علیه هلی شات های چینی به دلیل جاسوسی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۲۰

با تشدید تنش‌های واشنگتن و پکن، آمریکا سعی دارد محصولات چینی را بیش از پیش در دشواری قرار دهد و این‌بار هلی‌شات‌های این کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشال تایمز، وزارت امنیت آمریکا برخی از محصولات صنعتی تولید چین را متهم به جاسوسی برای دولت این کشور کرده و اعلام کرد که امکان درز اطلاعاتی از این محصولات صنعتی وجود دارد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که پهپادها و اسپایدر شات‌هایی که توسط برخی شرکت‌های چینی ساخته می‌شوند، امنیت ملی آمریکا را به مخاطره می‌اندازند و امکان هدایت این ابزار توسط شخص سومی نیز وجود خواهد داشت.

این هشدار ها پس از اعلامیه هفته پیش مبنی بر عدم فعالیت شرکت هوآوی و قطع ارتباط تجاری آن با سایر شرکت‌های آمریکایی صادر شده است.

هم اکنون آژانس امنیت مجازی و زیرساخت آمریکا که زیرمجموعه وزارت امنیت است، به خریداران آمریکایی این هشدار را داده است که در خرید از شرکت‌های چینی تولید کننده این دستگاه ها تدابیر امنیتی را رعایت کنند.

وزارت امنیت آمریکا همچنین اعلام کرد که دولت چین اقدام‌های زیادی را برای کنترل مردم خود با استفاده از فناوری تشخیص چهره می‌کند چین در سایر کشور ها نیز به این کار نیز دست می‌زند.

این هشدارها در پی تلاش آمریکا برای پرونده‌سازی علیه چین اعلام شده است. در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۷ ترامپ چین را یک «رقیب» توصیف کرد.

در دو سال گذشته اداره اطلاعات و تحقیقات فدرال آمریکا از تهدیدات جاسوسی و امنیتی چین خبر داده و همینطور به هم پیمانان اروپایی خود اخطار استفاده از محصولات چینی در تاسیسات خود را داده بود. این بحث‌ها با مطرح شدن امکان گسترش تکنولوژی جی ۵ توسط شرکت هوآوی بیشتر شد.

علاوه بر محدود کردن شرکت‌های چینی در آمریکا، اف‌بی‌آی به دانشگاه‌های این کشور هشدار داده است که با دانشجویان چینی با محافظه‌کاری بیشتری برخورد شود و در قرار دادن اطلاعات سری آزمایشگاهی در اختیار آنها جانب احتیاط رعایت شود.

همینطور دولت آمریکا از اعطای ویزای تحصیلی به دانشجویان چینی در رشته‌های مهندسی و آزمایشگاهی در سال جدید با محافظه‌کاری بیشتری برخورد خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۸ وزارت کشور آمریکا اعلام کرد که بر بیش از هزار و ۵۰۰ پهاد شرکت چینی «دی جی آی» که در کارهای فیلمبرداری و برداشت زمین مشغول فعالیت هستند، نظارت کرده است و فعالیت‌های آنها را در آرشیو نگهداری می‌کند.

این اولین بار نیست که آمریکا از نرم‌افزارهای تشخیص چهره شرکت‌های چینی ابراز نگرانی کرده است. در سال ۲۰۱۷ پلیس لس‌آنجلس اعلام کرد که یک «هلی شات » شرکت  دی جی آی در حال جمع‌آوری اطلاعات محرمانه برای دولت چین بوده است. این شرکت اتهام دولت آمریکا را رد کرده است.

بعد از آن شرکت «سکویا کاپیتال» آمریکایی قطعات جدیدی را معرفی کرده است که مطابق آن پهپادها نمی‌توانند اطلاعات را به نفر سومی انتشار کند و همچون «حالت هواپیما» در گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند.

دی جی آی در اظهار نظری با رد این مساله تاکید کرده است که پهپادهای این شرکت سالانه هزاران عمملیات امداد و نجات در جهت افزایش بهره‌وری کارمندان و کارگران و همینطور افزایش امنیت کارفرمایان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز